32 odpowiedzi

Sprawdź

Zimowe czy wielosezonowe?

KU-6047427e4ad86 0 pkt dodane:

Hej, mam pytanie odnośnie opon, lepsze będą wielosezonowe czy zimowe? Jakie lepiej sprawdzą się w zimie?

  • Stare polskie przysłowie .... " jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego " tak samo z oponami... niestety nie ma obecnie dobrej opony wieloseznowej  która spełniła by takie same warunki co np opona klasy premium w sezonie letnim a zimowym.

     

  • Czytałem wiele poradników i artykułów na temat opon. Wniosek jest tylko jeden, w zimie należy stosować opony zimowe, a w lecie letnie. Ja stosuję tą zasadę i naprawdę nie żałuję.

  • Wielosezonowe - jak coś jest do wszystkiego to tak naprawdę do niczego. Letnia opona jest z twardej gumy i pod wpływem ciepła mięknie. A zimowa jest z miękkiej która pod wpływem zimna twardnieje. To z jakiej gumy są wielosezonowe opony? Jak dla mnie to nie jest dobry wybór letnie na lato zimowe na zimę.

  • Dobra guma to podstawa. Opony wielosezonowe nadają się jedynie na koło zapasowe. Bardzo ważny jest napęd jaki posiadamy, bo wiadome jest, że najbezpieczniejszym jest napęd 4x4.

     

    wracając do opon... to własnie one mają bezpośredni kontakt z nawierzchnią i należy pamiętać tym, zdawać sobie sprawę. Nasz piękny umiarkowany klimat potrafi zaskoczyć i żeby samemu nie dać się zaskoczyć...polecam dobrą gumę letnią oraz dobrą gumę zimową.

     

    Pozdrawiam

  • Dodam od Siebie! Najważniejsze pytanie  to gdzie mieszkasz i jak często jeździsz w góry! Osobiście od 2 lat jeżdżę na wielosezonowych Michelinach CrossCLimate + i uważam, że są bdb. Aczkolwiek na dużym śniegu trzeba było trochę uważać. Natomiast latem, jesienią i wiosną są rewelacyjne! 

  • Dużo lepsze są opony zimowe. Jest to inna mieszanka gumy przez co opony mają lepszą przyczepność.

  • No moim zdaniem nie po to ludzie wymyślają opony na zimę i lato, nie po to rysują bieżniki i opracowuja sklad gumy żeby ładować opony całoroczne. 

  • Ja bym nie ryzykował i używał zimowych, słyszałem że wielosezonowe różnie znoszą ujemne temperatury i nie spełniają swojego zadania w zimie.

  • Najważniejsze żeby opony były nowe albo w miarę nowe. Czy zdecydujesz się na 2 komplety sezonowych, czy jeden wielosezonowy to już Twój wybór. Ale ważne żeby to nie były opony 10 letnie. Myślę że tak do 4-5 lat to jest taka granica. Opona z czasem parcieje, traci swoje właściwości a to cenne metry przy awaryjnym hamowaniu. 
    Wiadomo, że 90% użytkowników nie odczuje tego ale może się tak zdarzyć że na starych oponach nie wyhamujesz przed dzieckiem wbiegającym na pasy (może nawet Twoim), wpadniesz w poślizg i gdzieś dobijesz. Nowe opony dają Ci tą przewagę kilku metrów (w zależności od prędkości i nawierzchni oczywiście) nad oponami starymi, nawet jak w starych bieżnik jest jeszcze w normie.

  • W porównaniu do zimowych, opony całoroczne gorzej spisują się jednak na śniegu i lodzie. – Z testów porównujących opony letnie z całorocznymi wynika, że w czasie jazdy w warunkach letnich, opony całoroczne zużywają się średnio około 10 proc. szybciej w stosunku do opon letnich z porównywalnej półki cenowej