Przeczytasz w 2 min.
Przeczytano 96 razy
Ostatnia aktualizacja 2024-10-08

Rewolucyjne rozwiązanie – koniec problemów z pożarami akumulatorów w samochodach elektrycznych?

Innowacja aut elektrycznych

Inżynierowie z LG Chem opracowali nowy materiał, który może zmniejszyć ryzyko pożarów w akumulatorach o 50%. Dzięki temu technologia stosowana w pojazdach elektrycznych staje się jeszcze bezpieczniejsza, co może zrewolucjonizować rynek elektromobilności.

Nowe zabezpieczenie akumulatorów w autach elektrycznych

Naukowcy z LG Chem wprowadzili innowacyjne rozwiązanie, które może ograniczyć ryzyko przegrzania i wybuchów baterii litowo-jonowych – problemu, z którym branża motoryzacyjna zmaga się od lat. Ich materiał, nazwany SRL (Safety Reinforced Layer), to warstwa zabezpieczająca umieszczona wewnątrz akumulatora, która blokuje niekontrolowany wzrost temperatury na wczesnym etapie.

Przyczyną pożarów akumulatorów w pojazdach elektrycznych jest tzw. ucieczka termiczna, która zachodzi, gdy katoda i anoda przypadkowo stykają się ze sobą, powodując zwarcie. Temperatury w takim momencie mogą dochodzić nawet do 1000 stopni Celsjusza, co stanowi poważne zagrożenie. Nowa warstwa SRL o grubości zaledwie 1 mikrometra, czyli 100 razy cieńsza od ludzkiego włosa, działa jak bezpiecznik. W momencie osiągnięcia niebezpiecznej temperatury materiał zatrzymuje przepływ prądu, co pozwala na szybkie ochłodzenie baterii i eliminację ryzyka pożaru.

Gotowa do masowej produkcji?

Opracowana przez LG Chem technologia jest kompatybilna z obecnymi procesami produkcji akumulatorów, co umożliwia jej szybkie wdrożenie na szeroką skalę. Materiał SRL został szczegółowo opisany na łamach prestiżowego czasopisma Nature Communications. Dzięki swojej innowacyjnej strukturze oraz właściwościom samoistnego chłodzenia po osiągnięciu dopuszczalnej temperatury, SRL może stać się kluczowym elementem przyszłych generacji baterii, znacząco podnosząc poziom bezpieczeństwa użytkowania samochodów elektrycznych.

Komentarze (1)


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 7 pytań
    • 607 odpowiedzi
    • 96.4% pozytywnych ocen od użytkowników

    Nie rozumiem tylko dlaczego tak wielką trudność sprawia uniemożliwienie fizycznego kontaktu ogniw akumulatora, skoro opłacało się od zera opracować taki materiał i tym samym skomplikować budowę akumulatora.

Czytaj także:

Poradnik Łukasza - O społeczności "Łączy nas napięcie"

Poradnik Łukasza - O społeczności "Łączy nas napięcie"

Wasze zdanie jest dla nas niezwykle ważne, dlatego planując rozwój

Więcej
Rozstrzygnięcie II edycji grywalizacji w 2021 roku

Rozstrzygnięcie II edycji grywalizacji w 2021 roku

Zakończyła się kolejna edycja grywalizacji. Dziękujemy wszystkim za

Więcej
Legrand partnerem nowej edycji grywalizacji

Legrand partnerem nowej edycji grywalizacji

Legrand to światowy lider, produkujący osprzęt elektroinstalacyjny

Więcej
Konkurs "Jakość połączeń"

Konkurs "Jakość połączeń"

Wracamy do Was z kolejnym konkursem! Podejmij wyzwanie eksperta Wag

Więcej
SkillsPoland, pierwszy krok w wielki świat

SkillsPoland, pierwszy krok w wielki świat

Elektryka, programowanie maszyn CNC albo florystyka jako dyscypliny

Więcej
Poziom promieniowania elektromagnetycznego w Polsce - dane GIOŚ

Poziom promieniowania elektromagnetycznego w Polsce - dan

Regularne pomiary Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska potwierd

Więcej