Przeczytasz w 2 min.
Przeczytano 686 razy
Ostatnia aktualizacja 2024-10-08

Rewolucyjne rozwiązanie – koniec problemów z pożarami akumulatorów w samochodach elektrycznych?

Innowacja aut elektrycznych

Inżynierowie z LG Chem opracowali nowy materiał, który może zmniejszyć ryzyko pożarów w akumulatorach o 50%. Dzięki temu technologia stosowana w pojazdach elektrycznych staje się jeszcze bezpieczniejsza, co może zrewolucjonizować rynek elektromobilności.

Nowe zabezpieczenie akumulatorów w autach elektrycznych

Naukowcy z LG Chem wprowadzili innowacyjne rozwiązanie, które może ograniczyć ryzyko przegrzania i wybuchów baterii litowo-jonowych – problemu, z którym branża motoryzacyjna zmaga się od lat. Ich materiał, nazwany SRL (Safety Reinforced Layer), to warstwa zabezpieczająca umieszczona wewnątrz akumulatora, która blokuje niekontrolowany wzrost temperatury na wczesnym etapie.

Przyczyną pożarów akumulatorów w pojazdach elektrycznych jest tzw. ucieczka termiczna, która zachodzi, gdy katoda i anoda przypadkowo stykają się ze sobą, powodując zwarcie. Temperatury w takim momencie mogą dochodzić nawet do 1000 stopni Celsjusza, co stanowi poważne zagrożenie. Nowa warstwa SRL o grubości zaledwie 1 mikrometra, czyli 100 razy cieńsza od ludzkiego włosa, działa jak bezpiecznik. W momencie osiągnięcia niebezpiecznej temperatury materiał zatrzymuje przepływ prądu, co pozwala na szybkie ochłodzenie baterii i eliminację ryzyka pożaru.

Gotowa do masowej produkcji?

Opracowana przez LG Chem technologia jest kompatybilna z obecnymi procesami produkcji akumulatorów, co umożliwia jej szybkie wdrożenie na szeroką skalę. Materiał SRL został szczegółowo opisany na łamach prestiżowego czasopisma Nature Communications. Dzięki swojej innowacyjnej strukturze oraz właściwościom samoistnego chłodzenia po osiągnięciu dopuszczalnej temperatury, SRL może stać się kluczowym elementem przyszłych generacji baterii, znacząco podnosząc poziom bezpieczeństwa użytkowania samochodów elektrycznych.

Komentarze (1)


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 13 pytań
    • 944 odpowiedzi
    • 96.8% pozytywnych ocen od użytkowników

    Nie rozumiem tylko dlaczego tak wielką trudność sprawia uniemożliwienie fizycznego kontaktu ogniw akumulatora, skoro opłacało się od zera opracować taki materiał i tym samym skomplikować budowę akumulatora.

Czytaj także:

Legrand partnerem nowej edycji grywalizacji

Legrand partnerem nowej edycji grywalizacji

Legrand to światowy lider, produkujący osprzęt elektroinstalacyjny

Więcej
Sylwestrowa noc w branży elektrycznej

Sylwestrowa noc w branży elektrycznej

Sylwestrowa noc to nie tylko świętowanie, ale też czas wzmożonej pr

Więcej
Tajlandia odcięła prąd w Birmie, by rozprawić się z oszustami

Tajlandia odcięła prąd w Birmie, by rozprawić się z oszus

Tajlandia wstrzymała dostawy energii elektrycznej do pięciu regionó

Więcej
NLWeb – nowy język sieci tworzony z myślą o AI

NLWeb – nowy język sieci tworzony z myślą o AI

Nowy otwarty standard NLWeb, który może zrewolucjonizować sposób ko

Więcej
Indie wprowadzają internet satelitarny prosto do smartfonów

Indie wprowadzają internet satelitarny prosto do smartfon

Indie stawiają na Internet satelitarny w smartfonach. Dzięki partne

Więcej
Co to jest Projekt Bromo i dlaczego powstał?

Co to jest Projekt Bromo i dlaczego powstał?

Trzy wielkie europejskie koncerny – Airbus, Thales i Leonardo – pro

Więcej