Przeczytasz w 2 min.
Przeczytano 366 razy
Ostatnia aktualizacja 2024-10-08

Rewolucyjne rozwiązanie – koniec problemów z pożarami akumulatorów w samochodach elektrycznych?

Innowacja aut elektrycznych

Inżynierowie z LG Chem opracowali nowy materiał, który może zmniejszyć ryzyko pożarów w akumulatorach o 50%. Dzięki temu technologia stosowana w pojazdach elektrycznych staje się jeszcze bezpieczniejsza, co może zrewolucjonizować rynek elektromobilności.

Nowe zabezpieczenie akumulatorów w autach elektrycznych

Naukowcy z LG Chem wprowadzili innowacyjne rozwiązanie, które może ograniczyć ryzyko przegrzania i wybuchów baterii litowo-jonowych – problemu, z którym branża motoryzacyjna zmaga się od lat. Ich materiał, nazwany SRL (Safety Reinforced Layer), to warstwa zabezpieczająca umieszczona wewnątrz akumulatora, która blokuje niekontrolowany wzrost temperatury na wczesnym etapie.

Przyczyną pożarów akumulatorów w pojazdach elektrycznych jest tzw. ucieczka termiczna, która zachodzi, gdy katoda i anoda przypadkowo stykają się ze sobą, powodując zwarcie. Temperatury w takim momencie mogą dochodzić nawet do 1000 stopni Celsjusza, co stanowi poważne zagrożenie. Nowa warstwa SRL o grubości zaledwie 1 mikrometra, czyli 100 razy cieńsza od ludzkiego włosa, działa jak bezpiecznik. W momencie osiągnięcia niebezpiecznej temperatury materiał zatrzymuje przepływ prądu, co pozwala na szybkie ochłodzenie baterii i eliminację ryzyka pożaru.

Gotowa do masowej produkcji?

Opracowana przez LG Chem technologia jest kompatybilna z obecnymi procesami produkcji akumulatorów, co umożliwia jej szybkie wdrożenie na szeroką skalę. Materiał SRL został szczegółowo opisany na łamach prestiżowego czasopisma Nature Communications. Dzięki swojej innowacyjnej strukturze oraz właściwościom samoistnego chłodzenia po osiągnięciu dopuszczalnej temperatury, SRL może stać się kluczowym elementem przyszłych generacji baterii, znacząco podnosząc poziom bezpieczeństwa użytkowania samochodów elektrycznych.

Komentarze (1)


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 11 pytań
    • 786 odpowiedzi
    • 97.1% pozytywnych ocen od użytkowników

    Nie rozumiem tylko dlaczego tak wielką trudność sprawia uniemożliwienie fizycznego kontaktu ogniw akumulatora, skoro opłacało się od zera opracować taki materiał i tym samym skomplikować budowę akumulatora.

Czytaj także:

Relpol partnerem nowej edycji grywalizacji

Relpol partnerem nowej edycji grywalizacji

Relpol SA to polski producent przekaźników z ponad 60 letnią tradyc

Więcej
Rozstrzygnięcie IV edycji grywalizacji w 2021 roku

Rozstrzygnięcie IV edycji grywalizacji w 2021 roku

Mamy przyjemność poinformować Was o rozstrzygnięcie IV edycji grywa

Więcej
Sylwestrowa noc w branży elektrycznej

Sylwestrowa noc w branży elektrycznej

Sylwestrowa noc to nie tylko świętowanie, ale też czas wzmożonej pr

Więcej
Rok 2025 - istotne zmiany i wyzwania dla branży elektrycznej

Rok 2025 - istotne zmiany i wyzwania dla branży elektrycz

Rok 2025 przynosi nowe wyzwania i możliwości dla elektryków i elekt

Więcej
Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje zielone technologie?

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje zielone technol

Sztuczna inteligencja wspiera rozwój zielonych technologii, przyspi

Więcej
Google pokazał inteligentne okulary. To może być przełom w świecie rozszerzonej rzeczywistości

Google pokazał inteligentne okulary. To może być przełom

Google nie zamierza oddać pola w walce o rozszerzoną rzeczywistość.

Więcej