7 odpowiedzi

Sprawdź

Jak załatwiacie tematy gwarancyjne i pogwarancyjne u swoich klientów

ajotnet 100 pkt dodane:

Kto pokrywa dojazdy do klientów jak urządzenia są niesprawne a to nie Wasza wina jest ?

  • Temat dość trudny i często wywołujący duże emocje u wszystkich. To instalator daje gwarancję na wykonaną prace i zastosowane materiały. Jeśli zdarzy się awaria np. oprawy oświetleniowej to oczywiście dochodzisz swoich praw u sprzedającego lub producenta. I tu jest właśnie kwestia kto za to zapłaci? Zapłacił już inwestor za wykonaną robotę w która wkalkulowałeś ryzyko napraw gwarancyjnych. Czasem zachodzi potrzeba zdemontowania uszkodzonego elementu, odesłania do serwisu i ponownego montażu. Czasem opłaca się za jednym razem podmienić na sprawny. Gorzej jeśli wymaga to zaangażowania specjalistycznego sprzętu np wysięgnika. Dlatego ja zawsze polecam produkty dobrych i sprawdzonych producentów gdzie ryzyko wystąpienia awarii jest niskie. Możesz też zrzucić zakup materiału na klienta wówczas to on będzie dochodził praw gwarancyjnych. 

  • Jeśli wezwanie jest bez zasadne lub poza zakresem gwarancji i rękojmi koszty pokrywa zgłaszający