Obecnie posiadanie strony internetowej będącej zarazem wizytówką to konieczność dla Twojego biznesu! Dlaczego? Wszyscy szukamy informacji o interesujących nas produktach i usługach w Internecie - w tym Twoi potencjalni klienci. Jak sprawić, aby zauważyli oni Twoją stronę, i to właśnie Ciebie wybrali spośród konkurencji? Nie ma innej drogi niż zwiększenie widoczności Twojej firmy w sieci. Niezbędne będzie Ci do tego efektywne SEO, które zapewni Twojej stronie odpowiednio wysokie miejsce w wyszukiwarce, a tym samym - przypływ klientów. Czym jest SEO i dlaczego jest kluczowe do skutecznego prowadzenia biznesu online? W tym artykule wyjaśniamy od podstaw jak wdrożyć działania SEO, aby poprawić widoczność strony i zacząć zarabiać w sieci.
Dlaczego musisz być widoczny w sieci? 5 niezbędnych korzyści
Obecność w Internecie to konieczność dla wszystkich osób, które chcą rozwijać własny biznes. Dzięki temu zwiększasz szansę, że Twoi potencjalni klienci zauważą Cię w sieci. W jaki sposób wzbudzić ich zainteresowanie i sprawić, że skorzystają z Twojej oferty? Posiadanie profesjonalnej strony-wizytówki, która będzie widoczna w wyszukiwarkach, pomoże Ci rozwinąć własny biznes i przejść na wyższy poziom zarabiania w sieci. Oto największe korzyści, jakie płyną z widoczności Twojego biznesu w Internecie.
1. Najłatwiejszy dostęp do informacji o Twojej firmie
Własna strona-wizytówka to oczywista szansa na poinformowanie internautów o istnieniu Twojej działalności i bycie przez nich zapamiętanym. Dzięki obecności w wynikach wyszukiwania użytkownicy mają szansę zapoznać się z Twoją ofertą i uzyskać podstawowe informacje na temat firmy. Dlatego należy zamieścić na niej wszystkie najistotniejsze informacje o firmie.
Umieść więc w widocznym miejscu:
- numer telefonu
- adres
- godziny otwarcia firmy
To sprawi, że odwiedzający będą mogli łatwo się z Tobą skontaktować. Konkretne i jasne opisy produktów, usług i kilka słów o Twojej firmie sprawią, że użytkownik już na wstępie otrzyma wszystkie niezbędne informacje o rodzaju Twojej działalności - dzięki temu unikniesz telefonów i maili z licznymi pytaniami.
2. Wyprzedzenie konkurencji
Prowadzenie biznesu online to w dużej mierze gra liczb i procentów - najważniejsze jest to, żeby klient już na początku trafił właśnie do Ciebie. Jednak konkurencja w Internecie nie śpi i z pewnością również inwestuje w sposoby na zwiększenie widoczności w sieci. Posiadanie profesjonalnej strony-wizytówki to świetna podstawa, aby wywrzeć na użytkownikach dobre pierwsze wrażenie i przyciągnąć ich uwagę. Jednak pamiętaj, że Twoim zadaniem jest też wyprzedzić rywali i wyróżnić się z tłumu. Dlatego musisz zawalczyć o klienta i być o krok przed innymi. Jeżeli strona nie będzie funkcjonować sprawnie i nie spełni oczekiwań internautów, szybko pójdą oni do konkurencji, a na Twoją stronę więcej nie wrócą. Aby zawalczyć o klienta i być o krok przed konkurencją, warto zadbać o zamieszczanie aktualnych treści na stronie oraz śledzić działania innych firm z branży.
3. Dotarcie do bardzo szerokiego grona odbiorców
Kiedy adres Twojej strony będzie w górnych wynikach organicznych w wyszukiwarce, stanie się ona widoczna dla wielu tysięcy korzystających z wyszukiwarki, w tym Twoich potencjalnych klientów. To łatwy sposób na dotarcie do szerokiego grona użytkowników, a tym samym pozyskanie nowych klientów. Co więcej, obecność w sieci umożliwia dotarcie do klientów bez względu na lokalizację. W Internecie jest pełno potencjalnych klientów, którzy sami Cię znajdują. Twoim zadaniem jest jedynie dać się odnaleźć.
Sprawdzonym sposobem na dotarcie wysokie miejsca w wyszukiwarce jest regularne aktualizowanie strony internetowej….
4. Zbudowanie zaufania do marki
Dobra widoczność strony w sieci zwiększy zaufanie klientów do Twojej marki. Użytkownicy Internetu szukają profesjonalnych dostawców usług i towarów. Dlatego, jeśli Twoja strona będzie wyświetlać się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce, wpłynie to na jej autorytet. Im wyżej Twoja firma znajdzie się w wyszukiwarkach, tym większe prawdopodobieństwo, że internauci Ci zaufają. Nie jest tajemnicą, że wszyscy wolimy kupować z zaufanych źródeł, od polecanych firm i sprzedawców. Warto więc na stronie skorzystać z opcji dodawania opinii klientów. Pozytywne opinie ocen będą mieć pozytywny wpływ na wizerunek Twojej marki i wzbudzą zaufanie potencjalnych klientów.
5. Stworzenie wizerunku eksperta
Rozbudowywanie treści na stronie pomaga zwiększyć widoczność. A dzięki zwiększonej widoczności będziesz stopniowo zyskiwał w swojej branży oraz w oczach potencjalnych klientów wizerunek zawodowca.
Jednak jakie treści zamieszczać na stronie, aby osiągnąć status eksperta?
Przede wszystkim takie, które niosą wartość dla odbiorców, czyli rozwiązują realne problemy Twojej grupy docelowej. Co sprawia największą trudność Twoim klientom? Sporządzenie umowy z firmą elektryczną, czy może samodzielny montaż systemu monitoringu? Warto wykorzystać potencjał strony internetowej do dzielenia się fachową wiedzą. Możesz rozwinąć sekcję blogową i umieszczać tam wpisy w postaci poradników czy instrukcji. W przypadku strony-wizytówki istnieje też opcja dodania podstrony, na której w postach będziesz odpowiadać na najczęstsze problemy klientów. Wówczas kiedy wpiszą oni konkretne pytanie w wyszukiwarkę, zostaną przekierowani na Twoją stronę. Jeżeli użytkownicy uzyskają na Twojej witrynie odpowiedź na nurtujące ich pytanie, chętnie na nią powrócą. W ten sposób zbudujesz zaufanie do Ciebie i Twojej firmy.
Jak Twoją stronę widzi Google i inne wyszukiwarki?
Po wpisaniu jakiejkolwiek frazy w wyszukiwarkę (np. Google, Bing, Yahoo, czy Yandex) wyświetlali nam się strona 10-cioma najbardziej popularnymi wynikami wyszukiwania. Strona z wynikami wyszukiwania to tzw. SERP (ang. Search Engine Results Page). Im wyższą pozycję witryna zajmuje w SERP-ie, tym lepiej. Wysoka pozycja strony oznacza, że wyszukiwarka oceniła ją jako najbardziej wartościową pod kątem wpisanej frazy. Dla użytkownika oznacza to, że znajdzie on na niej odpowiedź na swoje zapytanie.
Jako pierwsze wyświetlają się płatne wyniki wyszukiwania, czyli reklamy.
Pod nimi znajdziemy wyniki wyszukiwania organicznego, czyli bezpłatne. Są to treści, które nie są opłacane, a wyświetlają się ze względu na swoja wysoką jakość, popularność i dopasowanie do treści do zapytania. Wyszukiwarka umieszcza je wysoko, ponieważ wie, że treści na niej zawarte okażą się najbardziej użyteczne dla użytkownika.
Zadaniem optymalizacji SEO jest właśnie zajęcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania!
Optymalizacja strony pod wyszukiwarki - niezbędny warunek widoczności
Lecz czym jest właściwie ta optymalizacja? Najprościej mówiąc, są to wszelkie działania na stronie, które wpływają na jej strukturę oraz wygląd. Wyróżniamy dwa rodzaje optymalizacji:
Optymalizacja treści
Jest to zmiana treści na stronie, tak, aby były dostosowane do zasad wyszukiwarek internetowych. Polega głównie na redagowaniu i edycji treści na witrynie, aby były zgodne z zasadami SEO (np. zawierały odpowiednią ilość słów kluczowych).
Optymalizacja kodu strony
Optymalizacja kodu strony nie wpływa bezpośrednio na wygląd witryny. Polega na ingerowaniu w kod strony - w którym mogą znajdować się błędy - w celu usunięcia ich, a tym samym lepszego jej działania. Są to działania niewidoczne dla oka użytkownika, które pozwalają wyszukiwarkom lepiej ocenić treść na Twojej stronie, aby uplasować ją na odpowiednim miejscu w wynikach wyszukiwania. Im wyżej, tym lepiej.
SEO a pozycjonowanie
SEO i pozycjonowanie to terminy, które są często wykorzystywane zamiennie. Jednak istnieją pewne różnice pomiędzy SEO a pozycjonowaniem. SEO polega na poprawianiu treści na stronie, tak by poprawić jej widoczność dla wyszukiwarek. Działania SEO są częścią pozycjonowania, które jest większym i bardziej złożonym procesem. Strategia SEO to jeden z kroków wspomagających pozycjonowanie witryny.
Czym więc jest SEO?
SEO (ang. Search Engine Optimization) to jeden ze sposobów optymalizacji strony pod wyszukiwarki internetowe, wykorzystywanych w marketingu internetowym, zmierzający do osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Inaczej mówiąc, SEO to sposób na promocję biznesu w Internecie. Istotą SEO są działania, dzięki którym wyszukiwarki takie jak Google uznają witrynę za wartościową, przez co będą pokazywać ją w wynikach wyszukiwania wyżej niż inne pozycje. Optymalizacja strony polega na prowadzeniu działań na stronie (on-site) oraz poza nią (off-site). Dlatego wyróżniamy:
- SEO zewnętrzne (off-page) - są to wszelkie działania na zewnątrz strony, które mają na celu poprawę jej pozycjonowania. Koncentrują się głównie wokół zdobywania na innych stronach linków, odsyłających do naszej witryny.
- SEO wewnętrzne (on-page) - odnosi się do optymalizacji treści bezpośrednio na stronie. On-page SEO obejmuje analizę treści na stronie oraz fraz kluczowych. To bardzo ważny element optymalizacji SEO.
W tym artykule skupimy się na on-page SEO i przedstawimy krok po kroku jak zadbać o content (treści) na stronie, aby wyszukiwarki lepiej oceniły Twoją witrynę.
Jakie korzyści płyną z SEO dla Twojego biznesu?
Efektywne SEO wpływa na widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach, a więc jest to sposób na promocję Twojej marki w sieci. Oto najważniejsze zalety SEO na stronie www, które są kluczowe dla rozwoju małych firm:
1. Wysoka pozycja w wyszukiwarkach
Obecność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania niesie dla każdego biznesu wiele korzyści. Dzięki SEO większość użytkowników korzystających na co dzień z popularnych wyszukiwarek typu Google ma szansę odnaleźć stronę Twojej firmy. Jednak warunkiem jest zajęcie przez Twoją witrynę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlaczego to takie istotne? Szukając informacji w Internecie, rzadko przechodzimy na kolejną stronę wyników wyszukiwania. Najczęściej skupiamy się jedynie na pozycjach z pierwszej strony. Im wyżej Twoja strona znajduje się w organicznych wynikach wyszukiwania, tym lepiej. Wniosek? Warto wdrożyć zasady SEO na stronie, dzięki czemu zajmie ona wysoką pozycję na konkretne słowa kluczowe związane z Twoją branżą. SEO zwiększa szansę, że potencjalny klient wejdzie na Twoją stronę i zainteresuje się ofertą Twojej firmy.
2. Szansa na dynamiczny rozwój małej firm
Obecnie każdy przedsiębiorca powinien posiadać stronę, która byłaby wizytówką dla biznesu. Konkurencja w sieci jest jednak ogromna. Zwłaszcza małym firmom ciężko jest rywalizować z korporacjami, które od dawna inwestują w profesjonalne pozycjonowanie witryn oraz przeznaczają duży budżet na działania marketingowe. Jednak SEO daje wiele możliwości na rozwój bez względu na wielkość działalności. Małe firmy oraz dopiero co rozwijające się biznesy, które nie mają możliwości inwestowania dużych kwot w działania promocyjne. Poświęcając czas na działania SEO, małe firmy mają szansę odnieść sukces w sieci.
3. Najtańsza forma reklamy
Pozycjonowanie się na mało konkurencyjne frazy przekłada się na większy ruch na stronie. To oznacza większą szansę na dokonanie zakupu lub nawiązanie współpracy przez potencjalnych klientów. Działania SEO mogą znacznie polepszyć wyniki sprzedażowe Twojej firmy - bez naruszania firmowego budżetu. Poprawa SEO to względnie najtańsza forma promocji w Internecie. Chociaż efekty pozycjonowania mogą być widoczne dopiero po pewnym czasie, regularne wdrażanie zasad SEO na stronie zapewnia ogromny zwrot z inwestycji.
4. Przyciągnięcie klientów z okolicy
SEO daje ogromne korzyści dla małych firm działających na rynku lokalnym. Wyszukiwarki wyświetlają w wynikach wyszukiwania strony na podstawie ich geolokalizacji. Jeżeli więc użytkownik wpisze w wyszukiwarkę hasło: tani elektryk bez podania nazwy miasta, wyszukiwarka automatycznie zasugeruje strony z okolicy, w której znajduje się wyszukujący.
Jak wdrożyć SEO krok po kroku?
W jaki sposób dzięki stronie zacząć pozyskiwać klientów z darmowych wyników wyszukiwania? Twoim najważniejszym zadaniem będzie zadbanie o widoczność swojej witryny. Aby wyszukiwarki oceniły Twoją stronę jako przydatną dla użytkowników, musi ona nieść treści wartościowe i stworzone zgodnie z zasadami SEO. Aby samodzielnie rozpocząć efektywne optymalizowanie swojej strony, wykonaj po kolei każdy z opisanych poniżej kroków:
1. Analiza konkurencji
Wpierw znajdź witryny, które konkurują z Twoją stroną w wynikach wyszukiwania. Jak to zrobić? Po prostu wpisz w wyszukiwarkę jedną z oferowanych przez Ciebie usług oraz Twoją lokalizację np.: montaż przewodów Warszawa.
Wybierz min. 3 strony, do których możesz się porównać. Powinny to być strony www o zbliżonej tematyce, podobnej ofercie, usługach, które osiągają dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania i mają dobrą widoczność.
Zaobserwuj, na jakie słowa kluczowe pozycjonują się konkurencyjne strony. Dzięki temu będziesz na bieżąco z trendami. Analiza konkurencji to pierwszy krok, który pozwoli Ci obrać własny kierunek i stworzyć bazę słów kluczowych dla swojego biznesu.
2. Dobór słów kluczowych
Dobór słów kluczowych - po których wpisaniu w wyszukiwarkę, wyświetli się Twoja strona - to podstawa efektywnego pozycjonowania. Dobrze dobrane słowa kluczowe przesądzą o sukcesie Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.
W jaki sposób dobrać słowa kluczowe i rozplanować je na stronie tak, aby cała treść stała się przyjazna zarówno dla wyszukiwarek jak i użytkowników? Aby osiągnąć zamierzony rezultat, zadaj sobie kilka podstawowych pytań:
- Na jakie frazy ma pozycjonować się Twoja strona?
- Jakie słowa kluczowe są najbardziej opłacalne i przyniosą Ci zysk?
- Na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się Twoja konkurencja?
Analiza słów kluczowych to pierwszy i zarazem najważniejszy krok w procesie pozycjonowania witryny. Trafnie dobrane słowa kluczowe posłużą Ci jako baza do dalszych działań. Efekty rzetelnej analizy zaowocują w przyszłości. Nie więc pomijaj tego kroku, jeżeli chcesz osiągnąć zadowalające wyniki pozycjonowania strony.
Czynniki, które należy rozważyć przy planowaniu słów kluczowych:
- Popularność słów kluczowych - O popularności danych fraz będzie świadczyć częstotliwość wpisywania konkretnego zapytania w wyszukiwarkę. Popularność konkretnych wyszukiwań możesz sprawdzić, np. w Google Trends lub wpisując konkretne pytanie do wyszukiwarki, która proponuje i podpowiada najpopularniejsze frazy. Podczas doboru słów kluczowych warto zwrócić uwagę na to, jak często dane frazy są wyszukiwane przez Twoją grupę docelową. Nie oznacza to jednak, że te najbardziej popularne słowa kluczowe są dla Twojego biznesu najlepszym rozwiązaniem.
- Konkurencyjność fraz - Słowa kluczowe mają różny poziom trudności dla różnych branż. Najczęściej firmy walczą o te najbardziej popularne. Im większa konkurencja, tym trudniej się przebić na lepszą pozycję. Dlatego, zanim przejdziesz do wyboru słów kluczowych, warto przeanalizować ich konkurencyjność. Możesz to zrobić za pomocą planera słów kluczowych w Google Ads, sprawdzając tzw. stawki CPC. Wysokie stawki oznaczają dużą ilość konkurencji pozycjonującej się na dane słowo kluczowe.
- Frazy kluczowe w postaci pytania - Pytania to najbardziej naturalny sposób wyszukiwania informacji stosowany przez wielu internautów. Warto więc wykorzystać frazy kluczowe w formie pytań w treści na stronie internetowej. Aby sprawdzić, jakie frazy zapytaniowe są najpopularniejsze, skorzystaj z narzędzia Answer The Public, które wyświetli Ci sugestie pytań dopasowanych do danego słowa kluczowego. Przykład fraz w formie pytań to: „Jak wybrać firmę elektryczną”, „Ile kosztują usługi elektryczne”, „Gdzie znaleźć elektryka w Warszawie tanio”, itp.
- Frazy brandowe - są to słowa kluczowe, które są ściśle powiązane z Twoją marką. Możesz w nich stosować nazwę firmy lub nazwy producentów, jeżeli w swojej ofercie posiadasz produkty innych firm.
- Regionalne słowa kluczowe - są to frazy kluczowe, które zawierają w sobie nazwę lokalizacji Twojej firmy, np. elektryk Warszawa. Lokalne słowa kluczowe to idealne rozwiązanie dla małych firm nastawionych na klientów w swoim regionie.
Jakie wyróżniamy kategorie słów kluczowych?
Frazy kluczowe możemy podzielić na ogólne i te bardziej rozbudowane. Pod kątem długości wyróżniamy dwie kategorie słów kluczowych:
- short tail keywords, są to frazy o tzw. krótkim ogonie. Krótkie słowa kluczowe to najczęściej wyrażenia jedno-, dwu-, czasami trzy- wyrazowe. Są to zwykle najbardziej ogólne słowa kluczowe charakteryzujące Twoją branżę, które najczęściej wpisują użytkownicy. Największą wadą short tail keywords jest ich wysoka konkurencyjność. Prawdopodobnie większość Twoich konkurentów pozycjonuje się właśnie na te słowa, co oznacza, że ciężko Ci będzie ich wyprzedzić. Dla branży elektrycznej będą to, np.: elektryk, najlepszy elektryk, usługi elektryczne, firma usługi elektryczne, itd.
- long tail keywords, czyli frazy z „długim ogonem”, mają długość około 3-4 wyrazów. Chociaż te frazy są rzadziej wyszukiwane przez użytkowników, umożliwiają one łatwe wypozycjonowanie Twojej strony bez konieczności rywalizacji z konkurencją.
Dlaczego warto używać long tail keywords? Frazy długoogonowe będą bardziej wartościowe dla Twojego biznesu, ponieważ charakteryzują się lepszą konwersją niż frazy ogólne. Oznacza to większe prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez użytkownika. Dzięki wyrażeniom z długim ogonem docierasz do tych klientów, którzy mają jasno sprecyzowane oczekiwania i poszukują konkretnej usługi lub produktu.
W przypadku małej firmy oferującej usługi elektryczne będą to przykładowo: całodobowe pogotowie elektryczne, najlepsze usługi elektryczne 24h, instalacje elektryczne tanio, elektryk naprawa awarii, szybkie pomiary elektryczne Warszawa, itd.
3. Przygotowanie architektury informacji
Struktura strony powinna być oparta na wcześniej wykonanej analizie słów kluczowych. Na różnych podstronach mogą znajdować się różne słowa kluczowe. W praktyce oznacza to, że jeśli użytkownik wpisze elektryk Kraków, zostanie przekierowany do innego miejsca na Twojej stronie, niż po wpisaniu cena montażu przewodów Kraków.
To ważne i bardzo korzystne. Dzięki temu klienci szybko odnajdą informacje, której szukają i nie opuszczą Twojej strony rozczarowani.
W jaki sposób stworzyć poprawną architekturę treści na stronie?
- Strona główna - zamieść na niej najistotniejsze słowa kluczowe charakteryzujące Twoją działalność, np. firma elektryczna, kompleksowe usługi elektryczne, elektryk Warszawa, itd. Możesz w tym miejscu używać fraz brandowych zawierających nazwę Twojej firmy, lub Twoje imię i nazwisko. Dzięki temu klient po wejściu na stronę będzie wiedział od razu, z jakim rodzajem firmy ma do czynienia.
- Podstrona z usługami lub produktami - Tutaj możesz zawrzeć frazy z długim ogonem, które opisują szczegółowo Twoje usługi lub produkty, np. montaż instalacji elektrycznych.
- Sekcja z treściami poradnikowymi - jeżeli zamieszczasz na stronie treści poradnikowe, prowadzisz sekcję blogową lub w przypadku strony-wizytówki zamieszczasz, np. case studies, możesz stosować w tych miejscach frazy w formie pytań. Tytuły artykułów lub case studies zaczynające się od zapytania typu: Jak szybko zamontować instalację elektryczną? wzbudzą zainteresowanie wśród Twoich odbiorców.
4. Tworzenie treści
Strona internetowa nie będzie funkcjonować bez odpowiedniego contentu, czyli zawartości, którą w głównej mierze stanowi treść. Nawet prosta strona-wizytówka składa się z tekstu, który przekazuje najbardziej istotne informacje o Twojej firmie. Treść ma ogromny wpływ na odbiór Twojej witryny przez użytkowników bez względu na to czy jest jej dużo, czy nie. Sposób przywitania, podania informacji kontaktowych, opisania firmy, a także scharakteryzowania usług lub produktów wpływa na ogólne wrażenia odwiedzających podczas wizyty na Twojej stronie.
Bazując na wyszukanych frazach kluczowych, można przejść do zaplanowania treści na stronie. Ważne, aby przygotowane treści były oparte o dane i wnioski z analizy słów kluczowych. Nie może to być spontanicznie utworzony tekst - inaczej cała strategia SEO traci sens.
Jaki zasad przestrzegać, by tworzyć treści zgodnie z SEO?
Oto kilka wskazówek, o co należy zadbać, aby tworzyć treści przyjazne wyszukiwarkom.
1. Twórz treści, które odpowiadają na pytania klientów
Sprawdź w wyszukiwarce, jakie pytania w Twojej dziedzinie są najczęściej zadawane przez użytkowników. Oznacza to, że są to najbardziej aktualne problemy i dyskusje w Twojej branży. Na tej podstawie twórz treści na swojej stronie internetowej. Dzięki temu użytkownicy, po przekierowaniu na Twoją stronę z wyszukiwarki, odnajdą odpowiedź na nurtujące ich pytania.
2. Zadbaj o odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych
Posiadasz już solidną bazę słów kluczowych? Wykorzystuj je, ale z umiarem. Unikaj przesycenia słowami kluczowymi - przez to tekst będzie brzmieć sztucznie. Upewnij się, że słowa kluczowe znajdują się w:
-tytułach,
-meta tytule oraz meta opisie strony (jest to krótkie podsumowanie tematyki Twojej witryny, które wyświetla się użytkownikom w wynikach wyszukiwania),
-nagłówkach,
-opisach alternatywnych obrazków.
3. Pamiętaj, żeby tekst brzmiał dla odbiorców naturalnie
Ważne, aby używać słów kluczowych w naturalny sposób. Tekst tworzysz nie dla wyszukiwarki, lecz przede wszystkim dla Twoich odbiorców. Nie musisz przepisywać całych fraz kluczowych, dokładnie tak jak wyświetlają się w wyszukiwarce, np. najlepszy elektryk tanio Warszawa. Na szczęście wyszukiwarki potrafią wykryć odmiany słów czy synonimy. Dlatego z powodzeniem możesz odmieniać frazy kluczowe, tak aby tekst brzmiał naturalnie, np. Szukasz najlepszego elektryka w Warszawie, którego usługi są niedrogie? Dobrze trafiłeś!
4. Często aktualizuj treści na swojej stronie
Wyszukiwarki widzą, że aktualizujesz swoję stronę. To dla nich sygnał, że Twoja strona “żyje, rozwija się i ma się dobrze”. Regularne odświeżanie strony to bardzo dobra praktyka. Ważne jednak, aby nie zajmowała Ci sporo czasu - inaczej łatwo się do tego zniechęcisz.
Rozwiązaniem jest wybór odpowiedniego wykonawcy i narzędzia do stworzenia strony. Skorzystaj z oferty kreatorów stron, które do zarządzania stroną nie wymagają wiedzy nt. programowania. Dzięki temu, gdy będziesz chciał zmienić tekst na swojej stronie, po prostu zrobisz to samodzielnie, w kilka minut. Nie będziesz musiał prosić o pomoc programisty, płacąc każdorazowo za godzinę pracy.
Jaką strategię SEO wybrać dla małej firmy?
Ważne jest, aby jak najszybciej wybrać najskuteczniejszą strategię SEO dla swojego biznesu.
Strategie SEO mogą być różne, w zależności od rodzaju i wielkości działalności. Dla mniejszych firm najczęściej stosuje się pozycjonowanie lokalne, które w tym przypadku jest najbardziej opłacalne. Jest to skuteczniejsza opcja niż pozycjonowanie globalne - dedykowane korporacjom i większym przedsiębiorstwom.
Pozycjonowanie na frazy lokalne. Co musisz wiedzieć?
Głównym założeniem strategii SEO dla małej lokalnej firmy najczęściej jest to, aby strona firmowa znalazła się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w danym regionie (otoczeniu firmy).
Pozycjonowanie strony na frazy lokalne to dobra strategia dla małych firm, które są nastawione na klientów w swoim regionie. Aby zwiększyć widoczność swojej strony w swojej lokalizacji i trafić do miejscowych klientów, należy zoptymalizować stronę pod wyszukiwanie lokalne. W jaki sposób zoptymalizować treści na stronie-wizytówce pod kątem wybranego regionu? Najważniejszą zasadą pozycjonowania lokalnego jest dodawanie słów kluczowych, które nakierują na lokalizację Twojej firmy.
- W części „o mnie/ o firmie” zamieść frazy, które połączą opis Twojej działalności z lokalizacją, np. usługi elektryczne Wrocław.
- Zadbaj o nasycenie treści regionalnymi słowami kluczowymi, które odnoszą się do Twojej miejscowości.
- W sekcji „kontakt” podaj dokładny adres swojej firmy oraz wszystkie niezbędne dane kontaktowe.
- Zastosuj nazwę miasta w nagłówkach oraz meta opisach.
- Zamieść na stronie szybki podgląd lokalizacji na mapie Google, aby klient nie miał problemów z odnalezieniem Twojej firmy.
Lokalne pozycjonowanie strony jest dla małych biznesów bardziej opłacalne niż pozycjonowanie na frazy ogólne. Konkurencja w jednej miejscowości jest mniejsza niż w skali ogólnokrajowej. Dzięki zastosowaniu regionalnych słów kluczowych Twoja strona nie zniknie po wpisaniu w wyszukiwarkę słów związanych z Twoją branżą. Pozycjonowanie na frazy lokalne zapewni Ci mocną pozycję i popularność w swojej miejscowości. Szybko przerodzi się to we wzrost liczny klientów i lepsze wyniki sprzedaży.
Sprawdzone praktyki SEO dla małych firm
Przestrzeganie tych zasad zapewni Ci utrzymanie efektów SEO przez długi czas. Oto dobre praktyki SEO, które wspomagają pozycjonowanie stron www.
1. Twórz wartościowe treści
Pamiętaj, aby przy tworzeniu treści kierować się tym, czy niosą one wartość dla Twoich odbiorców. Bez względu na to, czy umieszczasz na stronie poradniki, instrukcje krok po kroku, czy raporty, upewnij się, że są to tematy, które interesują Twoją grupę docelową.
2. Dobierz język do swoich klientów
Kolejną ważną zasadą jest dobór słownictwa i stylu pisania do czytelników. Wszystko zależy od tego, do kogo kierujesz. Zanim zamieścić treść z zaawansowanym słownictwem technicznym, upewnij się, czy będzie on w pełni zrozumiały dla Twojej grupy docelowej, czy może lepiej niektóre zagadnienia wyjaśnić w prostych słowach.
3. Zadbaj o wygląd strony
Wzbogać treści na stronie elementami wizualnymi, które ułatwią czytanie i nadadzą atrakcyjności Twojej stronie. Mogą to być infografiki, oprawa graficzna, elementy multimedialne. Zdjęcia oraz video na stronie szybko przykują wzrok użytkowników. Materiały video oraz graficzne są też niezwykle istotne z punktu widzenia widoczności Twojej strony w sieci. Jeżeli wszystkie zdjęcia i filmy na Twojej stronie posiadają opisy alternatywne, będą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania grafiki w Google.
4. Publikuj regularnie i aktualizuj treści
Niezwykle ważne jest, aby publikować regularnie wpisy. Strony, na których od dawna nic nie publikowano, szybko spadają na niższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, nie musisz wcale dodawać nowych treści każdego dnia. Jeżeli zamieszczasz wpisy poradnikowe na swojej stronie, rób to systematycznie, np. raz w tygodniu. Kolejną sprawą jest zadbanie o aktualizację wszystkich treści na stronie. Odświeżaj stare wpisy i upewnij się, że wszystkie informacje dotyczące Twojej firmy w poszczególnych sekcjach są aktualne.
Jak najłatwiej aktualizować stronę? Tak jak pisaliśmy wyżej, kluczowy jest wybór odpowiedniego wykonawcy. Korzystając z oferty kreatorów stron, zyskasz dostęp do prostych w użyciu narzędzi - z ich pomocą, łatwo zaktualizujesz swoją stronę. Co więcej, będziesz regularnie otrzymywać dostęp do nowych, przydatnych w rozwijaniu biznesu funkcji, a Twoja strona będzie pod stałą opieką programistów. Nie będziesz musiał płacić za prace serwisowe i zyskasz dostęp do szybkiego wsparcia.
Czy warto skorzystać z profesjonalnych usług SEO?
Pozycjonowanie jest złożonym i długim procesem, dlatego warto skorzystać ze wsparcia specjalistów, którzy mają fachową wiedzę oraz dostęp do nowoczesnych narzędzi marketingowych - często zbyt kosztownych dla indywidualnego klienta.
Aby móc bez obaw poświęć czas na prowadzenie i rozwój swojego biznesu, możesz śmiało skorzystać z usług firmy zajmującej się pozycjonowaniem SEO.
Zanim zdecydujesz się na stworzenie strony-wizytówki, warto upewnić się, że wybrana przez Ciebie oferta jest kompleksowa i nie kończy się na samym zbudowaniu witryny, lecz zawiera również pozycjonowanie SEO.
Takie rozwiązania, pozwolą Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu, a zainwestowanie środki zwrócą się w przyszłości z nawiązką. Dlatego poszukaj oferty stworzenia strony, która już od początku jest sprofilowana pod Twoją branżę i zoptymalizowana w celu osiągania najlepszych pozycji w wyszukiwarkach. Takie usługi świadczy m.in.: polska firma BOWWE, zajmująca się tworzeniem wysokiej jakości stron internetowych, dostosowanych do finansów i potrzeb małych przedsiębiorców. Strony stworzone w kreatorze BOWWE wyróżniają się też wyjątko silnymi zabezpieczeniami przed atakami hakerskimi, oraz szybko się pozycjonują, pnąc się w górę w wynikach wyszukiwania.
Ile kosztuje profesjonalne pozycjonowanie stron?
Decydując się na wykup usługi pozycjonowania, najczęściej możesz jeden z dwóch sposobów rozliczania: za jednorazowe działanie lub za ciągłość usług w abonamencie.
Cenniki agencji zajmujących się pozycjonowaniem z reguły mocno się wahają (od kilkuset złotych do kilku tysięcy). Ma na to wpływ rodzaj i ilość usług, jakie wchodzą w daną ofertę oraz to, jak szybko chcesz osiągnąć rezultaty. Różni się też sposób ustalania stawek. Mogą być one liczone, np. za jedną frazę kluczową i wahać się w zależności od popularności konkretnych fraz w danym czasie. Dodatkowo większe kwoty będą za wypozycjonowanie strony na TOP trzy w wynikach wyszukiwarek. Im niższa pozycja witryny, tym mniej zapłacimy.
Zapewnij swojej firmie widoczność w sieci!
Pozycjonowanie stron internetowych może dać Ci przede wszystkim realny zysk z biznesu - więcej sprzedaż i klientów. Dzięki wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania masz ogromną szansę na dotarcie do większej liczby osób, które są zainteresowane kupnem Twojego produkt czy skorzystaniem z Twoich usług. Warto więc zadbać o widoczność swojej firmy i SEO na stronie internetowej, aby zacząć zarabiać w sieci.
Komentarze (6)
Nie które tematy nas po prostu przerastają. Na pewno nas przytłaczają telefony które nie wiadomo z skąd mają i wydzwaniając z reklamami, kołdrami, zaproszeniami po miksery, pompki, rowery i jaja gratis.
Świetny artykuł z praktyczną wiedzą.
Super że znalazł się na ŁNN.
Na naszym blogu znajdziecie więcej informacji nt. SEO i budowania stron internetowych bez programowania!
Dla całej społeczności Łączy Nas Napięcie przygotowaliśmy też specjalny kod rabatowy -20% na całą naszą ofertę.
By z niego skorzystać wystarczy, że przy zamówieniu użyjecie kodu InternetoweNapiecie!
Czekamy na Was!
Kod rabatowy jest nadal aktywny?
Bardzo ciekawy artykuł. Cenne wskazówki, które wykorzystam na pewno podczas tworzenia mojej nowej strony www.
Hej Aniaes, bardzo nam miło, dzięki za pozytywną opinię! Jeśli chcesz stworzyć nową stronę, zachęcamy do skorzystania z naszych szablonów, a jeśli masz więcej pytań wpadnij po więcej wskazówek na naszego bloga lub napisz do nas, a z chęcią odpowiemy!