Przeczytano 1 130 razy

Jak załatwiacie tematy gwarancyjne i pogwarancyjne u swoich klientów

Kto pokrywa dojazdy do klientów jak urządzenia są niesprawne a to nie Wasza wina jest ?

Odpowiedzi (7)


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 8 pytań
    • 167 odpowiedzi
    • 100% pozytywnych ocen od użytkowników

    Jeśli wezwanie jest bez zasadne lub poza zakresem gwarancji i rękojmi koszty pokrywa zgłaszający


      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 74 pytań
      • 2112 odpowiedzi
      • 88.7% pozytywnych ocen od użytkowników

      @Mimo87: Wiesz że jak inwestor jest w miarę ogarnięty to rozumie to i owo więc czasem jest sprawa prosta i nawet się sam zapyta "ile" to jasne jest.

      A jak wada produktu, nie masz ze sobą, musisz demontować, zabierać itp. Co wtedy ?


      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 8 pytań
      • 167 odpowiedzi
      • 100% pozytywnych ocen od użytkowników

      @ajotnet:ty jesteś gwarantem całości.

      Jeśli kupujesz towar i masz na tym marże to powinieneś wliczyć w koszty ewentualne wymiany czy popsucie.

      Takie ryzyko przedsiębiorcy.

      Dlatego czasem zawto zastanowić się co się klientowi proponuje.


      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 74 pytań
      • 2112 odpowiedzi
      • 88.7% pozytywnych ocen od użytkowników

      @Mimo87: Jasne że tak ale wiesz że czasem coś za 50-70 pln, czujnik jakiś zmierzchu, ruchu, oprawa LED bo to najczęściej się pierniczy, a wycieczka to już 1h mało z rozstawianiem sprzętu, drabin, samym wjazdem na obiekt bo obwarowania portiernie, śluzy itp.

      Zawsze mamy jakieś ryzyko ale nie jest też aby go ograniczać i minimalizować. Jak pozwolisz dasz palec to za jakiś czas się okaże pokazałeś że możesz i chcesz to zaczną to nadużywać naginać te gwarancje, rękojmie itp.


      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 50 pytań
      • 793 odpowiedzi
      • 99.7% pozytywnych ocen od użytkowników

      @ajotnet:

      Generalnie zgadzam się z tym, że Ty kupujesz sprzęt, to Ty za nigo odpowiadasz przed klientem. I nie ważne czy to jest lampka za 23 PLN czy telewizor za 30 tys. Ne ważne czy to zajmie godzinę czy 5 godzin. 

      I nie można sobie dać wejsc na głowę.

      Gorzej sprawa się ma jak klient dostarcza sprzęt a ty go montujesz. I potem są oskarżenia, ze to z powodu nieprawidłowego zamontowania. A ty wiesz, ze wszystko było zrobione poprawnie.
      I z tego powodu nie zgadzam się na takie układy. Dostarczam sprzęt z usługą. Jak komuś nie pasuje, to trudno.
      Jakiś czas temu miałem kilka rozmów ze zleceniodawcami na ten temat. Wszystkim się wydaje że tak jest taniej. Bo sami kupią materiał (oczywiście nie wszystko, ale przecież końcówki, tulejki czy koszulki termokurczliwe to pan sobie sam kupi.) . a potem sie okazuje, że falowniki sa w wersji bez komunikacji a miały mieć. Ze wyłączniki różnicowo prądowe miały być do falowników, a są AC. A obudowa rozdzielnicy jest źle skonfigurowana.  Stracony czas, nerwy i pieniądze....

  • Jacek Niżyński Ekspert Elektromechanik, mechanik

    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 33 pytań
    • 322 odpowiedzi
    • 99.5% pozytywnych ocen od użytkowników

    Temat dość trudny i często wywołujący duże emocje u wszystkich. To instalator daje gwarancję na wykonaną prace i zastosowane materiały. Jeśli zdarzy się awaria np. oprawy oświetleniowej to oczywiście dochodzisz swoich praw u sprzedającego lub producenta. I tu jest właśnie kwestia kto za to zapłaci? Zapłacił już inwestor za wykonaną robotę w która wkalkulowałeś ryzyko napraw gwarancyjnych. Czasem zachodzi potrzeba zdemontowania uszkodzonego elementu, odesłania do serwisu i ponownego montażu. Czasem opłaca się za jednym razem podmienić na sprawny. Gorzej jeśli wymaga to zaangażowania specjalistycznego sprzętu np wysięgnika. Dlatego ja zawsze polecam produkty dobrych i sprawdzonych producentów gdzie ryzyko wystąpienia awarii jest niskie. Możesz też zrzucić zakup materiału na klienta wówczas to on będzie dochodził praw gwarancyjnych.


      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 74 pytań
      • 2112 odpowiedzi
      • 88.7% pozytywnych ocen od użytkowników

      @Jacek Niżyński: Wszyscy wiemy że klient zleca abyś Ty jechał wystał się w kolejce, czas, paliwo i na koniec przyjechał do niego po południu bo on teraz nie ma czasu a Ty musisz go mieć dla niego. Oczywiście że firmowe to lepsze jakościowo ale i też one maja wady i usterki. Osobie prywatnej też prościej się szarpać bo nawet ma dłuższą gwarancje niż firma. To już kolejny dość sporny temat. Bo wisi u gościa prywatnie a gwarancja w zakupie na firmę 12m prywatnie 24m. BEZSENSU !

Czytaj także:

Jak u Was wieje?
Społeczność

Jak u Was wieje?

Jak tam u Was podmuchy wiatru? U mnie rekord był wczoraj 29 m/s U

Więcej
U siebie rób jak u siebie... :)
Społeczność

U siebie rób jak u siebie... :)

Cześć elektrycyCzy wykonywał ktos instalację elektryczną samemu u s

Więcej
Różnicówka U
Społeczność

Różnicówka U

Potrzebuję  różnicówkę typu U 30mA  od 16-63A (obojętny p

Więcej
Sonel partnerem nowej edycji grywalizacji
Blog

Sonel partnerem nowej edycji grywalizacji

Sonel to jeden z największych polskich producentów przyrządów pomia

Więcej
Jak dobrze i niedrogo zmienić instalację elektryczną w system Inteligentnego Domu?
Blog

Jak dobrze i niedrogo zmienić instalację elektryczną w sy

Inteligentny dom kojarzy Ci się z dużymi wydatkami i inwazyjnym rem

Więcej
Nieprawidłowy montaż paneli fotowoltaicznych i jego praktyczne konsekwencje – gwarancja, rękojmia, likwidacja szkód
Blog

Nieprawidłowy montaż paneli fotowoltaicznych i jego prakt

Niniejszy artykuł opisuje zagadnienia dotyczące realizacji uprawnie

Więcej