Przeczytasz w 14 min.
Przeczytano 2 117 razy
Ostatnia aktualizacja 2023-06-28

Dla producentów - Jak budować świadomość marki wśród instalatorów? Poradnik krok po kroku.

Dla producentów - Jak budować świadomość marki wśród instalatorów? Poradnik krok po kroku.

Łączy nas napięcie (ŁNN) gromadzi pasjonatów elektryki, elektroniki i majsterkowania. To miejsce, gdzie nie tylko dyskutujemy i doradzamy sobie, dzielimy się zagwozdkami z naszego życia zawodowego, ale także pomagamy innym użytkownikom. Zależy nam na tym, by zapewnić naszym odbiorcom dostęp do rzetelnej wiedzy, informacji o nowinkach w branży oraz możliwość szybkich i rzeczowych konsultacji z najlepszymi producentami sprzętu.

Wyznajemy zasadę, że nie ma głupich pytań — są tylko głupie odpowiedzi, dlatego nie ma tu miejsca na hejt. Wiemy, że niektóre pytania mogą powodować napięcie, ale w dyskusjach stawiamy na szacunek. Zwracamy szczególną uwagę na kulturę wypowiedzi i jej edukacyjny charakter.

Zależy nam, aby inni użytkownicy nie tylko otrzymywali odpowiedź na zadane pytanie, ale także by otrzymana odpowiedź tłumaczyła i uzasadniała proponowane rozwiązanie. Pytający powinien znać tok myślenia eksperta, który udziela odpowiedzi, dlatego unikaj posługiwania się skrótami myślowymi.

Pamiętaj, że Twoje wypowiedzi czytają również osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z „prądem”. W związku z tym nie zakładaj, że pewne rzeczy są wszystkim wiadome. Przeciwnie! Załóż, że czytający tej wiedzy nie posiadają i chociażby w uproszczeniu wytłumacz dane zagadnienie. Właśnie takie podejście odróżnia eksperta od zwykłego użytkownika.

Łączy nas napięcie dla większości z nas jest miejscem, gdzie możemy wymieniać doświadczenia z kolegami po fachu, jednak dla Ciebie, drogi Producencie, to niepowtarzalna szansa, by zaangażować swoją grupę docelową.

Abyś osiągnął wymierne korzyści z aktywności na naszym portalu, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów finansowych, konieczne jest Twoje zaangażowanie, czyli praca kilku działów w Twojej firmie (np. osób odpowiadających za marketing, szkolenia oraz doradców technicznych). To ich wkład będzie podstawą Waszego sukcesu.

NASZA PORADA

Czy wiesz, że na ŁNN w tym samym czasie na jednym koncie użytkownika może być zalogowanych kilka osób? Dzięki temu w tym samym czasie doradca techniczny może odpowiadać na zapytanie, a kto inny może zamieszczać informacje o szkoleniu lub przedstawiać nowy produkt.

Zachęcamy do założenia na ŁNN jednego konta, za pomocą którego będziecie wspólnie reprezentować swoją markę. Tworząc NICK, wpisz skrótową nazwę Waszej firmy tak, aby użytkownicy łatwo mogli Was wywoływać.

By każdy z Was był na bieżąco, poproś Wasz dział IT o założenie nowego adresu e-mail, na który założysz konto na ŁNN (jeśli masz już założone konto na swój adres e-mail, możesz samodzielnie dokonać zmiany adresu na inny), a następnie Twój dział IT może zrobić przekierowanie powiadomień (e-maili) ze wspólnego konta na skrzynki osobiste pracowników, którzy zajmują się Waszym kontem na ŁNN.

Dzięki temu będziecie zawsze mieli dostęp do swojego firmowego konta i nie będzie to zależne od rotacji pracowników.

Konto producenta może mieć dodatkowe uprawnienia, dlatego po rejestracji skontaktuj się z nami mailowo – [email protected] – napisz jakiego producenta reprezentujesz i na jak NICK założyłeś konto.


Po nadaniu uprawień, w formularzu dodawania pytania zyskasz dodatkowe pole „Numer zgłoszenia”, które umożliwia łatwą integrację (niewymagającą pracy po Twojej stronie) z systemami do zarządzania projektami (np. Redmine). Jest to szczególnie przydatne, przy obsłudze konta przez kilka osób.

Jeśli w to pole wprowadzisz ciąg znaków (np. imię pracownika, który zajmuje się tematem) wszystkie mailowe powiadomienia dotyczące tego wątku będą miały w początku wiadomości wprowadzony przez Ciebie ciąg znaków.


dodanie numeru zgłoszenia

Od czego zacząć?

Po pierwsze – powiedz nam coś o sobie

Po założeniu profilu uzupełnij go, dodając jako avatar logotyp (sugerowany rozmiar zdjęcia to 130 × 130 px w formacie jpg), zdjęcie w tle (sugerowane wymiary 1920 × 558 px w formacie jpg) i opis, by użytkownicy nie mieli wątpliwości, jaką markę reprezentujesz. Napisz, w jakich sprawach użytkownicy ŁNN mogą się do Ciebie zwracać. Zdjęcie do wgrania na tło wyślij nam na adres [email protected].

Przykład profilu naszego partnera z wgranym tłem:


Ustawienia profilu znajdziesz tutaj, pomocny może być poniższy screen:


ustawienia profilu

Profil producenta wygląda inaczej niż w przypadku pozostałych użytkowników. Odgrywa on rolę wizytówki w naszym serwisie, a dla użytkowników to łatwy sposób na znalezienie całej aktywności Twojej firmy – zadanych pytań, udzielonych odpowiedzi, dodanych szkoleń czy napisanych artykułów.

Użytkownicy zobaczą także, od kiedy jesteś w naszej społeczności, jak często byłeś wywoływany do odpowiedzi w ciągu ostatnich 30 dni oraz w jakim czasie odpowiadasz na zapytania.

Warto dbać o te statystyki! Responsywność oraz krótki czas oczekiwania na Twoją reakcję zaowocują zaufaniem i popularnością wśród społeczności.


Po drugie – włącz powiadomienia

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się pod rozpoczętymi przez Ciebie wątkami lub dyskusjami, w których się wypowiadałeś, lub które dodałeś do obserwowanych, koniecznie włącz powiadomienia. Sam możesz wybrać temat i rodzaj powiadomień (pamiętaj, że zmian może dokonać każdy zalogowany użytkownik ŁNN, więc jeśli z konta korzysta kilka osób, ustalcie wspólnie jakie powiadomienia powinny być Wam wysyłane). Sugerujemy, aby włączyć zarówno powiadomienia w społeczności, jak i te mailowe. Dzięki temu nie przegapisz, gdy użytkownicy poproszą Cię o pomoc lub dodadzą komentarz pod Twoją aktywnością. Ustawienia powiadomień znajdziesz tutaj.

Jeśli pomimo włączonych powiadomień wiadomości z ŁNN do Ciebie nie docierają, skontaktuj się z nami. Prawdopodobnie w Twojej organizacji jest bardzo wysoko ustawiony filtr antyspamowy, który blokuje maile z naszej domeny @laczynasnapiecie.pl. Rozwiązanie leży w gestii Waszego działu IT, sugerujemy kontakt i wewnętrzne wyjaśnienie zaistniałej sytuacji.


rodzaje powiadomień

Jeśli jakiś wątek z forum szczególnie Cię zainteresował, dodaj pytanie do obserwowanych. Dzięki temu dostaniesz powiadomienie za każdym razem, gdy pojawi się pod nim nowy wpis.


dodaj do obserwowanych

Po trzecie – przywitaj się

Dodaj post powitalny, akcentując swoją obecność w serwisie. Zachęć użytkowników do oznaczania Cię pod postami, w których możesz pomóc. Możesz to zrobić samodzielnie korzystając z funkcji zadania pytania. 😉

Przykłady przywitań naszych partnerów:

Phoenix Contact - zobacz tutaj
Wago - zobacz tutaj
Siemens - zobacz tutaj
F&F - zobacz tutaj
Finder - zobacz tutaj

Po czwarte — bądź aktywny

Nie czekaj bezczynnie na pierwsze wywołania użytkowników i sam zacznij aktywnie działać w społeczności. Interesujące wątki znajdziesz, wpisując interesujące Cię frazy w wyszukiwarkę. Warto udzielać się także pod starymi wątkami, ponieważ po dodaniu nowej odpowiedzi lądują one na samej górze sekcji z pytaniami. Pamiętaj, że ludzie, korzystając z wyszukiwarek np. Google, odnajdują interesujące ich zagadnienia, więc trafią również na Twoją wypowiedź i z pewnością nie zostaniesz niezauważony. Czas działa na Twoją korzyść. Jeśli interesuje Cię popularność jakiegoś zagadnienia, znajdziesz u nas licznik, który pokazuje on-line ile razy dane pytanie, szkolenie czy artykuł zostało wyświetlone.


licznik aktywności

Dzieląc się wiedzą, nie tylko wspierasz naszą społeczność, ale przede wszystkim pracujesz na swoją reputację i reprezentujesz firmę, w której pracujesz. Opisane działania są całkowicie bezpłatne. Pamiętaj, że użytkownicy ŁNN to w większości instalatorzy elektrycy i osoby powiązane z szeroko pojętą branżą elektrotechniczną oraz użytkownicy końcowi którzy szukają pomocy w rozwiązaniu ich problemów. Budując pozytywny wizerunek Waszej marki, wspierasz swojego pracodawcę. Przypominamy, aby osiągnąć korzyści (rozpoznawalność, dialog z odbiorcami Twoich wyrobów lub potencjalnymi klientami), konieczna jest regularna aktywność, bo tylko ona pozwoli przyzwyczaić użytkowników do Twojej obecności jako reprezentanta marki. Jak w każdej społeczności, mamy wielu użytkowników, którzy są tylko cichymi obserwatorami, dlatego nie zrażaj się, gdy Twoje pytanie nie zyska wielu odpowiedzi. O popularności wątku świadczy omawiana już liczba wyświetleń.


liczba przeczytanego wątku

Co to znaczy być aktywnym?

Być aktywnym to znaczy:

  • Rozpoczynać nowe wątki.

    Warto oprócz pytania zamieścić krótki opis sytuacji, który jest punktem wyjścia do rozpoczęcia dyskusji. Duże zainteresowanie wzbudzają autentyczne pytania, z którymi spotykasz się w swojej pracy. Opowiedz użytkownikom o tym, jak Twoje produkty pozwoliły rozwiązać problem, z którym zmagał się instalator. Wasz dział wsparcia technicznego lub przedstawiciele handlowi zapewne znają wiele ciekawych sytuacji, którymi warto podzielić się z szerszą grupą czytelników, ale pamiętaj, aby w takich sytuacjach nie podawać danych osobowych, lokalizacji ani szczegółów, które pozwolą czytelnikowi ustalić np. w jakiej fabryce miała miejsce dana sytuacja.

  • Śledzić pojawiające się na forum wątki i włączać się w dyskusje, a gdy w którymś znajdziesz miejsce na pokazanie swoich produktów lub usług, śmiało włącz się do dyskusji.

    Pokaż, że w Twojej ofercie są rozwiązania, które mogą przydać się klientowi.

    Warto również to robić, szczególnie gdy temat pytania lub kontekst dyskusji dotyczy grupy produktowej, którą macie w ofercie. Warto zachęcać instalatorów do wypróbowania rozwiązań Twojej firmy

Są to działania, które mogą przynieść Ci korzyść a dzięki własnemu zaangażowaniu u nas możesz je wykonywać bezpłatnie. Ich efekty zależą wyłącznie od Ciebie — Twojej systematyczności, zaangażowania i reprezentowanego poziomu merytorycznego.

Pamiętaj, że użytkownicy często zwracają się do nas z problemem, który należy pilnie rozwiązać. Postaraj się udzielać odpowiedzi w ciągu 48 godzin, jednak im szybciej, tym lepiej.

Jeśli chcesz uzupełnić zadawane pytania lub udzielane odpowiedzi oprawą graficzną sugerujemy umieszczanie zdjęć w rozmiarze 800 × 400 px w formacie jpg. Pamiętaj, że w niektórych widokach część zdjęć jest przycinana więc ważne elementy (te, które mają być widoczne na miniaturce) powinny być obsadzone na szerokości 660 px.


dodaj zdjęcie

Jeśli potrzebujesz więcej wskazówek lub pomocy w tym zakresie, napisz do nas - [email protected] 

Po piąte — nagradzaj użytkowników za wartościowe wypowiedzi

Jeśli uznasz jakieś pytanie za ciekawe lub szczególnie trafnie zadane, lub czyjąś odpowiedź za wartościową (może nie pełną, ale wartościową) to kliknij zielony kciuk w górę znajdujący się pod każdą odpowiedzią lub komentarzem do odpowiedzi.


zostaw reakcję

Niepełną odpowiedź możesz uzupełnić, a użytkownikom będzie miło, że docenił ich producent.

Jednakże my nic nie narzucamy. Każdy producent ma własne zasady przyznawania wyróżnień (kciók w górę +1 pkt kciuk w dół -1 pkt, a eksperci kciukiem w górę przyznają +15 pkt), jednak polecamy zapoznanie się z tym, jak to robią inni np. eksperci. Przykładową informację znajdziesz tutaj.


wyróżnienie odpowiedzi

Jeśli czyjąś wypowiedź uznasz za szkodliwą, wprowadzającą w błąd lub niegrzeczną to możesz pokazać swoje oburzenie i za pomocą czerwonego kciuka w dół przyznać użytkownikowi -1 punkt.

Nagradzanie jest lepsze. 😊 Jeśli podobające Ci się odpowiedzi są zamieszczane pod pytaniem, które zadałeś, masz możliwość szczególnego wyróżnienia ich autorów. Możesz oznaczyć odpowiedź jako pomocną. Jest to funkcja dostępna wyłącznie dla autorów pytania. Klikając w przycisk „Oznacz odpowiedź jako pomocną”, przyznajesz jej autorowi +2 punkty. Nie zajmie Ci to wiele czasu, a użytkownik poczuje się doceniony.


oznacz odpowiedź jako pomocną

Po szóste – dodawaj szkolenia

Każdy użytkownik, posiadający aktywne konto może samodzielnie i bezpłatnie dodawać szkolenia z zakresu szeroko pojętej elektrotechniki. To proste — wystarczy być zalogowanym kliknąć zakładkę szkolenia i poprzez wypełnienie formularza dodać ogłoszenie o szkoleniu. 😊


szkolenia
dodaj szkolenie

W przypadku szkoleń traktuj nasz serwis jako tablice ogłoszeń. U nas możesz zamieścić informacje o szkoleniu, jakie organizujesz. Jesteśmy dla Ciebie dodatkowym bezpłatnym branżowym kanałem informacyjnym.
Zależy nam, aby polscy elektrycy mieli szeroki dostęp do szkoleń i kursów dostępnych w jednym miejscu, dlatego, aby był porządek na ŁNN, przygotowaliśmy 4 różne szablony:

  • Szkolenia stacjonarne — są to tradycyjne szkolenia odbywające się w konkretnej lokalizacji
  • Webinaria — są to spotkania odbywające się online. Użytkownik może do nich dołączyć z dowolnego miejsca, pod warunkiem, że ma dostęp do internetu
  • Wideoszkolenia – szkolenie, które jest nagranie w formie wideo i zostało umieszczone np. na YouTube, warto zamieścić w sekcji wideoszkolenia. Wówczas użytkownik może je odtworzyć w dowolnym momencie.
  • E-learningi – to nowoczesne interaktywne materiały edukacyjne dostępne online. Użytkownik może z nich korzystać za pośrednictwem Internetu w dowolnym momencie.


filtry

Ważne, abyś wiedział, że w celu utrzymania porządku szkolenia stacjonarne i webinaria, które się już odbyły, automatycznie są usuwane (masz je dostępne w swoim archiwum).

Poniżej znajdziesz FAQ dotyczące szkoleń.

  1. Czy zamieszczanie szkoleń jest płatne?
    Nie, dajemy Ci dostęp do dynamicznie rozwijającej się grupy instalatorów całkowicie bezpłatnie.

  2. Jak są promowane szkolenia? Stale szukamy nowych możliwości dotarcia do osób pracujących w branży elektrotechnicznej, dzięki czemu nasza społeczność się powiększa. Mamy możliwość promocji poszczególnych szkoleń poprzez mailingi, powiadomienia push, na www.tim.pl oraz sekcję „Polecane szkolenia”. Jeśli chcesz skorzystać z tej opcji, „polecanych szkoleń” skontaktuj się z nami – [email protected] 

  3. Co zrobić, by znaleźć się w sekcji polecanych szkoleń?
    Sekcja polecane szkolenia przeznaczona jest dla producentów, którzy zdecydowali się na płatną współpracę z serwisem ŁNN. Aby poznać ofertę, skontaktuj się nami – [email protected]

  4. Co daje lepsze efekty – zamieszczenie szkolenia z prywatnego konta czy z konta producenta?
    Zachęcamy do dodawania szkoleń z oficjalnego konta Twojej firmy. Dzięki temu promujesz swoją markę, a użytkownicy będą wiedzieli, że mogą spodziewać się rzetelnej i fachowej wiedzy.

  5. Jak dodać szkolenie, które odbywa się w kilku terminach?
    Nie musisz wielokrotnie wprowadzać tych samych szkoleń, które odbywają się w kilku różnych terminach. Wystarczy, że w formularzu skorzystasz z przycisku „Dodaj kolejny termin”.

    termin szkolenia

  6. Jak dodać to samo szkolenie, które dodawałem już w przeszłości?
    Szkolenia, które już się odbyły, przestają być widoczne dla użytkowników, jednak, żeby ułatwić Ci pracę, stworzyliśmy opcję łatwej duplikacji (można przyjąć, że znajdują się w Twoim archiwum). Wszystkie opublikowane z Twojego konta szkolenia znajdziesz tutaj. Teraz wystarczy kliknąć przycisk „Dodaj ponownie” a otworzy Ci się formularz edycji wybranego szkolenia. Dzięki temu oszczędzasz czas — wystarczy, że dokonasz edycji tylko w tych polach, które wymagają aktualizacji.

Po siódme – rywalizuj ze swoją konkurencją

Marzysz o tym, żeby wyprzedzić konkurencję? Teraz to możliwe! W naszym rankingu producentów wygrywają najbardziej pomocni. Jak się tam znaleźć? Wystarczy, że będziesz regularnie udzielać się w naszej społeczności, a

Twoje wypowiedzi będą dobrze oceniane przez użytkowników. Każdy kciuk w górę przybliża Cię to roli lidera.


Dziękujemy za uwagę! Pamiętaj, że stale się rozwijamy i omówione tu zagadnienia to tylko mały fragment możliwości, które daje Ci społeczność Łączy nas napięcie.

Jeśli masz pytania, śmiało zadaj je w komentarzu lub napisz do nas – [email protected] 

Czytaj także:

Poradnik Łukasza - O społeczności "Łączy nas napięcie"

Poradnik Łukasza - O społeczności "Łączy nas napięcie"

Wasze zdanie jest dla nas niezwykle ważne, dlatego planując rozwój

Więcej
F&F został pierwszym partnerem serwisu „Łączy nas napięcie”

F&F został pierwszym partnerem serwisu „Łączy nas napięci

Miło nam poinformować, że pierwszym partnerem naszej platformy zost

Więcej
ETI Polam został drugim partnerem serwisu „Łączy nas napięcie”

ETI Polam został drugim partnerem serwisu „Łączy nas napi

Partnerem serwisu została firma ETI Polam - przodujący światowy dos

Więcej
Konkurs "Łączy nas napięcie x Schneider Electric"

Konkurs "Łączy nas napięcie x Schneider Electric"

Nasz konkurs to 20 tygodni rywalizacji, 10 pytań i nagrody o wartoś

Więcej
Elektryzujące zwycięstwo Tomasza Chlipały w WorldSkills Poland 2021

Elektryzujące zwycięstwo Tomasza Chlipały w WorldSkills P

O udziale w polskiej edycji konkursu WorldSkills, satysfakcji ze zw

Więcej
Przywrócenie opłacalności dla prosumentów – nowe przepisy dotyczące odnawialnych źródeł energii

Przywrócenie opłacalności dla prosumentów – nowe przepisy

Nowe regulacje w ustawie o OZE poprawią warunki dla prosumentów, pr

Więcej