Przeczytano 142 222 razy

Multiroom dekoder zablokowany

Mam problem z "multiroom dekoder zablokowany". Czy mógłby mi ktoś powiedzieć, jak odblokować dekoder Multiroom?

Odpowiedzi (7)


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 25 pytań
    • 371 odpowiedzi
    • 96.6% pozytywnych ocen od użytkowników

    Witam, Kiedy działa coś nie poprawnie zawsze można się odwołać do starej zasady włącz i wyłącz ;p. Istnieje inna metoda na odblokowanie dekodera bez karty która u mnie zadziałała. Wystarczy przygotować sobie przewód LAN czyli ethernet. Następnie wpiąć przewód w dekoder oraz źródło internetu w twoim domu czyli modem internetowy. Opisany sposób sprawdził się u mnie użytkownika Multiroomu od Polsatu.


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 18 pytań
    • 2 odpowiedzi
    • Brak ocen

    Okej warto najpierw ustalić przyczynę, może rozwiązanie jest dużo prostsze:

    Sprawdź czy dekoder nie stracił połączenia z siecią. Spróbuj wyłączyć i włączyć bez karty i później włóż na chwilę kart dekodera głównego. Jak się odblokuje to włóż już tę odpowiednią :) 

    Panowie poniżej oczywiście już wyczerpali temat :)


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 0 pytań
    • 134 odpowiedzi
    • 75% pozytywnych ocen od użytkowników

    Cześć! Jeśli Twój dekoder multiroomowy został zablokowany, możesz spróbować kilku rzeczy, aby to naprawić: 

    1. Sprawdź, czy zasilacz jest podłączony i działa poprawnie. Czasami problemy z zasilaniem mogą powodować blokowanie się dekodera.

    2. Sprawdź, czy wszystkie kable są poprawnie podłączone. Upewnij się, że kabel antenowy jest podłączony do dekodera i telewizora, a kabel zasilający jest podłączony do gniazdka.

    3. Spróbuj zresetować dekoder, wyłączając go na kilka minut i ponownie włączając.

    4. Sprawdź, czy na ekranie pojawiły się jakieś komunikaty błędów lub ostrzeżeń. Jeśli tak, spróbuj znaleźć rozwiązanie problemu w instrukcji obsługi lub skontaktuj się z serwisem.

    Jeśli żadne z tych rozwiązań nie działa, skontaktuj się z dostawcą usług telewizyjnych, aby uzyskać dalszą pomoc i wsparcie techniczne.


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 29 pytań
    • 377 odpowiedzi
    • 100% pozytywnych ocen od użytkowników

    Przede wszystkim wpierw w takim przypadku zawsze warto upewnić się, czy dekoder główny jest podłączony do zasilania i odpowiedniej sieci. W przypadku zablokowania dekoderów multiroom'owych najczęstszą przyczyną jest utracenie połączenia z siecią przez jeden z dekoderów dodatkowych, przez co dekoder główny nie może wysłać do nich autoryzacji. W takim wypadku mamy parę możliwych rozwiązań:

    a) Wyłącz i włącz ponownie zasilanie. Następnie włóż do zablokowanego dekodera kartę z dekodera głównego na kilka minut, a gdy ten się tylko odblokuje, wyjmij ją i włóż odpowiednią, przypisaną do tego dodatkowego dekodera. To działanie powinno pomóc. Jeśli jednak blokada pojawi się ponownie należy spróbować innego rozwiązania.

    b) Upewnij się, że dekodery są w tej samej sieci i mają odpowiednio przypisane karty. Zadzwoń na infolinię/wsparcie techniczne, bądź skorzystaj z portalu klienta i poproś o ponowne parowanie kart i dekoderów oraz o przesłanie ponownej konfiguracji twojego Multirooma. Pamiętaj, aby przy tym nie pomylić kart przypisanych do danego dekodera.

  • Sławomir Lesiak Ekspert Elektronik - telekomunikacja

    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 49 pytań
    • 1503 odpowiedzi
    • 99% pozytywnych ocen od użytkowników

    No to po kolei. 

    Najpierw powinnaś sprawdzić na dekoderze czy masz poprawny sygnał antenowy. Następnie sprawdzić status połączenia z głównym dekoderem w systemie. Nie zależnie od jakiego operatora masz sprzęt czy to od Cyfrowego Polsatu,  czy Canal +, multirum działa na takich samych zasadach. Czyli Jest dekoder główny i do niego są podłączone dekodery dodatkowe poprze sieć ethernetwą czyli skrętką lub po wi-fi. Dlatego gdy jesteś już pewna, że masz dobrej jakości sygnał należy sprawdzić po pierwsze ustawienia na dekoderze dodatkowym. Jeśli masz połączenie po skrętce to w tablicy z opisem sieci powinny widnieć adres IP. maska sieci itd. Jeżeli masz połączenie po wi-fi musisz zobaczyć czy przy połączeniu jest status aktywny. Przy okazji sprawdź czy sygnał wi-fi rzeczywiście jest w miejscu gdzie znajduje sie zablokowany dekoder. Nastepnie sprawdzamy czy na dekoderze głównym jest w ustawieniach sieciowych wszystko poprawnie. Jeżeli masz pewność co do tego że z połączeniem miedzy dekoderami jest ok. albo przez swój portal klienta lub przez wsparcie techniczne przywracasz aktywność karty podając jej numer. Nazywamy to reaktywacją karty. Po czasie powinno wszystko ruszyć. Problem z nieaktywnym dekoderem multirum jest dość powszechny. I żeby nie wystepowały tego typu sytuacje trzeba przestrzegać paru zasad. Dekoder dodatkowy zawsze musi znajdować się w tej samej sieci czy to wi-fi, czy to ethernetowej. Nie powinno sie do dekodera podpinać skrętki i jak i sieci bezprzewodowej. To bardzo częste przypadki w których blokuje się dekoder dodatkowy. Do połączenia między dekoderami niech zostanie wybrany jeden ze standardów. W większości dekoderów istnieje możliwość odblokowania dekodera poprzez włożenie kart z dekodera głównego na moment i powrót do standardowej karty. Ale zawsze musi być połączenie między dekoderami w systemie multirom bo to dekoder główny nadaje uprawnienia pozostałym dekoderom. I nawet jak odblokujemy dekoder dodatkowy to jeśli nie mamy połączenia między dekoderami znów po pewnym czasie zablokuje się dekoder dodatkowy. Jesli taki problem jak opisujesz pojawia się dość często a nie jesteś pewna za swoje ustawienia skontaktuj się z dobrym fachowcem w tej branży. Czasami mała rzecz potrafi wpłynąć na jakość połączeń.


      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 0 pytań
      • 1 odpowiedzi
      • Brak ocen

      @Sławomir Lesiak: Dzień dobry, u mnie również występuję problem zablokowanego dekodera multiroom, jednak pojawił się on dopiero po dodaniu drugiego dekodera, nigdy wcześniej nie było z tym problemu,  a multiroom mamy kilka dobrych lat (pamiętam jeszcze czasy przekładania karty), wymieniliśmy wszystko czyli router, dekoder główny, oba mulitroomy, działamy na wifi, wszędzie dochodzi sygnał. Niestety nie jesteśmy w stanie "okablować" dekodera głównego i obu multiroomów bo musielibyśmy mieć kable przez cały dom.. Na infolinii zbyt wiele nie pomagają, a nie ukrywam, że resetowanie wszystkiego 3 razy dziennie, codziennie jest okrutnie upierdliwe. Dzięki za pomoc ! ;-)

      • Sławomir Lesiak Ekspert Elektronik - telekomunikacja

        • Ostatnia wizyta:
        • W serwisie od:
        • 49 pytań
        • 1503 odpowiedzi
        • 99% pozytywnych ocen od użytkowników

        @Jolanta_NS: Proszę mi wypisać wszystkie typy obecnych dekoderów. Jakie ma pani zasilanie domu elektryczne ? Chodzi mi o to czy gniazdka elektryczne są na jednej fazie czy na wielu fazach ? No i proszę podać mi typ routera obecnie używanego.

Czytaj także:

Dekoder piszczy poprzez glośnik tv
Społeczność

Dekoder piszczy poprzez glośnik tv

Czy firma kablowa powinna na moje zyczenie wymienić dekoder nie prz

Więcej
Dekoder DVB-T2
Społeczność

Dekoder DVB-T2

Jaki dekoder dvb-t2 wybrać?

Więcej
Zepsuty dekoder do telewizji naziemnej.
Społeczność

Zepsuty dekoder do telewizji naziemnej.

Chce wymienić na nowy. Jaki polecacie?

Więcej
Jak podłączyć kabel antenowy? Praktyczny poradnik krok po kroku
Blog

Jak podłączyć kabel antenowy? Praktyczny poradnik krok po

Choć podłączenie kabla antenowego wygląda na banalne, drobne błędy

Więcej
Instalacja RTV-SAT w domu jednorodzinnym jako część instalacji teletechnicznej
Blog

Instalacja RTV-SAT w domu jednorodzinnym jako część insta

Choć coraz więcej osób korzysta ze światłowodu i kablówki, indywidu

Więcej
Czy instalacja pompy ciepła zimą w Polsce ma sens? Odpowiadają eksperci i dane meteorologiczne
Blog

Czy instalacja pompy ciepła zimą w Polsce ma sens? Odpowi

Sezon grzewczy 2025/2026 już się zbliża, a wraz z nim wracają pytan

Więcej