Chcę kupić rower elektryczny, lecz nie wiem jak sprawdzić w jakim stanie są tam baterie? Podpowiecie?
Odpowiedzi (7)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
Ciężko to sprawdzić na miejscu, jedyne co możesz zobaczyć to to w jakim jest stanie wizualnym np. czy nie jest uszkodzona w jakiś sposób. Raczej musisz zaufać sprzedającemu.
-
Tylko wizualnie czy nie jest uszkodzona mechanicznie
-
@Dominikaa chcesz sprawdzić nie baterię tylko akumulator :) Bateria jest jednorazowa, a akumulator można ładować.
Warto sprawdzić ich wygląd zewnętrzny czy nie mają uszkodzeń mechanicznych i w jakim stanie są styki. Najlepiej by było jakbyśmy wiedzieli jakie to są akumulatory - wtedy można coś konkretnego doradzić. Najlepiej oddać taki akumulator do specjalistycznego warsztatu gdzie podłączą go do specjalistycznej ładowarki która od razu przeprowadza test akumulatora.
-
100 procent racji u Lucjana. Trzeba wziąć taki sprzęt na próbę, wystarczą 2 dni. Czyli podładowujemy przez np godzinę, potem jeździmy aż do całkowitego wyczerpania akumulatora. (w sumie- baterii akumulatorków ;) ) No i potem zaczynają się konkrety- obserwujemy, ile czasu zajmuje naładowanie do pełna i ile kilometrów po tym można przejechać, do całkowitego rozładowania. Z rowerami jest trudniej niż z hulajnogą, bo... można pedałować ;). . Szczegóły opisał już Lucjan ;) Oczywiście dokładne obejrzenie stanu całego rowera też jest potrzebne, o czym pisał Benek. .
-
W zależności jakiego producenta jest napęd elektryczny, można sprawdzić z poziomu ogólnodostępnych aplikacji dedykowanych do diagnostyki ilość np cykli ładować aku, a nawet status "stan baterii" (np zainstalowanych na smartfonie - tak, do niektórych rowerów możemy łączyć się zdalnie przez bluetooth np Shimano Steps).
Dla niektórych systemów napędów sprawa jest bardziej skomplikowana i narzędzia diagnostyczne są dostępne tylko w autoryzowanych serwisach (trochę przypomina to diagnostykę samochodu - wpinasz komputer i jesteś w stanie odczytać logi całego układu napędowego, również info ze sterownika zarządzającego ładowaniem aku).
Oczywiście rady przedstawione wcześniej w tym wątki są równie trafne (wizualna kontrola uszkodzeń mechanicznych, jazda testowa na naładowanym aku, sprawdzenie czy aku nie grzeje się nadmiernie podczas jazdy i ładowania).
Jeśli będziesz miała konkretny rowerek do sprawdzenia, podeślij linka postaram się pomóc Ci w określeniu stanu :)
Z prądem!
-
Można to zrobić domowym sposobem, czyli naładować akumulator do pełna na oryginalnej ładowarce, następnie dobrym woltomierzem zmierzyć jego napięcie jałowe oraz pod obciążeniem i odłożyć np. na 14 dni. A potem znów dokonać pomiarów. W ten sposób przekonamy się czy z czasem traci swoje parametry (trzeba mieć woltomierz z o bardzo małym błędzie pomiarowym - to skomplikowany temat ale np. CMM-10 daje radę). Kolejna sprawa to test pod obciążeniem. Sprawdź na stronie producenta ile taki nowy akumulator powinien wytrzymać w trakcie eksploatacji i przetestuj ten rower w praktyce :) Sprawdź o ile szybciej ten używany akumulator się wyczerpie w stosunku do deklarowanych przez producenta danych.
Ale już na tym etapie warto sprawdzić ile kosztuje nowy oryginalny akumulator oraz nowe zamienniki.
Czytaj także:
Jak sprawdzić baterię w laptopie?
Chcę kupic używaną baterię do laptopa, jak mogę sprawdzić w ja
Jak sprawdzić baterię?
Jak domowym sposobem mogę sprawdzić czy baterie paluszki lub małe p
Jak sprawdzić baterię w telefonie?
Chcę kupić uzywanego smartfona. W jaki sposób mogę s
Instalacja elektryczna w domu – jak zrobić?
Przewody instalacji elektrycznej powinno się układać w odpowiedniej
Czy w remontowanym domu warto instalować system Smart Hom
Czy warto inwestować w system SMART HOME po zakończonym remoncie? O
Masz hulajnogę elektryczną, rower elektryczny, deskorolkę
Masz hulajnogę elektryczną, rower elektryczny, deskorolkę elektrycz
Jeśli jest to rower używany to wszystko zależy od tego jak często był ładowany, jak był ładowany ( do pełna czy tylko doładowywany). Baterie mają określoną ilość cykli ładowań. Możesz naładować ją do pełna i pojeździć na baterii a następnie porównać to z kartą katalogową ( zasięg) jeśli nie odbiega mocno od nominalnego to możemy przyjąć że aku jest OK. Również czas ładowania, jeśli "pusta" bateria ma się ładować określony czas to np od zera do 100% w 60 minut to jeśli ten czas jest znacząco krótszy to może oznaczać że bateria ma już mniejszą pojemność czyli jest w jakimś stopniu zużyta.