Chcę kupić rower elektryczny, lecz nie wiem jak sprawdzić w jakim stanie są tam baterie? Podpowiecie?
Odpowiedzi (7)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
W zależności jakiego producenta jest napęd elektryczny, można sprawdzić z poziomu ogólnodostępnych aplikacji dedykowanych do diagnostyki ilość np cykli ładować aku, a nawet status "stan baterii" (np zainstalowanych na smartfonie - tak, do niektórych rowerów możemy łączyć się zdalnie przez bluetooth np Shimano Steps).
Dla niektórych systemów napędów sprawa jest bardziej skomplikowana i narzędzia diagnostyczne są dostępne tylko w autoryzowanych serwisach (trochę przypomina to diagnostykę samochodu - wpinasz komputer i jesteś w stanie odczytać logi całego układu napędowego, również info ze sterownika zarządzającego ładowaniem aku).
Oczywiście rady przedstawione wcześniej w tym wątki są równie trafne (wizualna kontrola uszkodzeń mechanicznych, jazda testowa na naładowanym aku, sprawdzenie czy aku nie grzeje się nadmiernie podczas jazdy i ładowania).
Jeśli będziesz miała konkretny rowerek do sprawdzenia, podeślij linka postaram się pomóc Ci w określeniu stanu :)
Z prądem!
-
100 procent racji u Lucjana. Trzeba wziąć taki sprzęt na próbę, wystarczą 2 dni. Czyli podładowujemy przez np godzinę, potem jeździmy aż do całkowitego wyczerpania akumulatora. (w sumie- baterii akumulatorków ;) ) No i potem zaczynają się konkrety- obserwujemy, ile czasu zajmuje naładowanie do pełna i ile kilometrów po tym można przejechać, do całkowitego rozładowania. Z rowerami jest trudniej niż z hulajnogą, bo... można pedałować ;). . Szczegóły opisał już Lucjan ;) Oczywiście dokładne obejrzenie stanu całego rowera też jest potrzebne, o czym pisał Benek. .
-
@Dominikaa chcesz sprawdzić nie baterię tylko akumulator :) Bateria jest jednorazowa, a akumulator można ładować.
Warto sprawdzić ich wygląd zewnętrzny czy nie mają uszkodzeń mechanicznych i w jakim stanie są styki. Najlepiej by było jakbyśmy wiedzieli jakie to są akumulatory - wtedy można coś konkretnego doradzić. Najlepiej oddać taki akumulator do specjalistycznego warsztatu gdzie podłączą go do specjalistycznej ładowarki która od razu przeprowadza test akumulatora.
-
Tylko wizualnie czy nie jest uszkodzona mechanicznie
-
Ciężko to sprawdzić na miejscu, jedyne co możesz zobaczyć to to w jakim jest stanie wizualnym np. czy nie jest uszkodzona w jakiś sposób. Raczej musisz zaufać sprzedającemu.
-
Jeśli jest to rower używany to wszystko zależy od tego jak często był ładowany, jak był ładowany ( do pełna czy tylko doładowywany). Baterie mają określoną ilość cykli ładowań. Możesz naładować ją do pełna i pojeździć na baterii a następnie porównać to z kartą katalogową ( zasięg) jeśli nie odbiega mocno od nominalnego to możemy przyjąć że aku jest OK. Również czas ładowania, jeśli "pusta" bateria ma się ładować określony czas to np od zera do 100% w 60 minut to jeśli ten czas jest znacząco krótszy to może oznaczać że bateria ma już mniejszą pojemność czyli jest w jakimś stopniu zużyta.
Czytaj także:
Jak sprawdzić baterię w laptopie?
Chcę kupic używaną baterię do laptopa, jak mogę sprawdzić w ja
Jak sprawdzić baterię?
Jak domowym sposobem mogę sprawdzić czy baterie paluszki lub małe p
Jak sprawdzić baterię w telefonie?
Chcę kupić uzywanego smartfona. W jaki sposób mogę s
Instalacja elektryczna w domu – jak zrobić?
Przewody instalacji elektrycznej powinno się układać w odpowiedniej
Czy w remontowanym domu warto instalować system Smart Hom
Czy warto inwestować w system SMART HOME po zakończonym remoncie? O
Masz hulajnogę elektryczną, rower elektryczny, deskorolkę
Masz hulajnogę elektryczną, rower elektryczny, deskorolkę elektrycz
Można to zrobić domowym sposobem, czyli naładować akumulator do pełna na oryginalnej ładowarce, następnie dobrym woltomierzem zmierzyć jego napięcie jałowe oraz pod obciążeniem i odłożyć np. na 14 dni. A potem znów dokonać pomiarów. W ten sposób przekonamy się czy z czasem traci swoje parametry (trzeba mieć woltomierz z o bardzo małym błędzie pomiarowym - to skomplikowany temat ale np. CMM-10 daje radę). Kolejna sprawa to test pod obciążeniem. Sprawdź na stronie producenta ile taki nowy akumulator powinien wytrzymać w trakcie eksploatacji i przetestuj ten rower w praktyce :) Sprawdź o ile szybciej ten używany akumulator się wyczerpie w stosunku do deklarowanych przez producenta danych.
Ale już na tym etapie warto sprawdzić ile kosztuje nowy oryginalny akumulator oraz nowe zamienniki.