Od dłuższego już czasu zastanawiam się nad najmem długoterminowym samochodu. Raczej benzyna, chociaż biorę tez pod uwagę modele hybrydowe. 90% czasu poruszam się po mieście.
Na co zwrócić uwagę wybierając dobrą firmę do wynajmu? Lepiej jest wynajmować w poszczególnych markach czy szukać może zewnętrznych firm? Czy ktoś wynajmował albo może obecnie wynajmuje?
Odpowiedzi (19)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
Wszystko zależy gdzie bierzesz samochód.
W przypadu leasingu nie unikniesz opłaty wstępnej, która może być rózna, ale najczęściej jest to w okolicach 10 do 30% wartości samochodu. Jeśli bierzesz samochód na firmę, musisz również pochwalić się stażem, rzadko kiedy jest możliwość wzięcia leasingu na firmę, która istnieje krócej niż rok.
W przypadku najmu długoterminowego nie ma wpłaty własnej. A przynajmniej jest tak w Master1-
@pracek: Lesing można dostać nie zależnie od długości istnienia firmy, jedynie więcej dokumentów jest potrzebnych. Mój kolega już w trzecim miesiącu działalności załatwił sobie lesing. A wiec to mit że dopiero po roku działalności można o coś sie ubiegać. A w przyrodzie, a tym bardziej w biznesie nic nie jest za darmo. Nawet jak sie nie ma w wynajmie wpłaty wstępnej to rata jest odpowiednio większa i jak robiłem symulacje dla 2 lat wynajmu kwota rat była większa niż kwota wpłaty wstępnej i raty po wpłacie 20%
-
-
A orientujecie się jak to jest z wpłatą wstępną?
-
Tak jak już wszystko pisałem. Wszystko masz w jednej racie. Również i opony.
-
Sam wynajem bardzo fajna sprawa, nie interesuje cię tak naprawdę nic poza paliwem. Hybryda napewno pozwoli jeszcze bardziej ograniczyć koszty paliwa, dodatkowo odchodzi ci problem który dla mnie jest dyskwalifikujący wszelkie hybrydy, czyli długotrwała żywotność baterii, np gdy po kilku latach nie trzyma ona już tak dobrze. Tutaj nie ma tego problemu gdyż w każdej chwili możesz auto zmienić.
-
W mojej rodzinie właśnie niedawno się zdecydowali na taki wynajem. Tak naprawdę płacą 400 zł miesięcznie za nowe auto, nie martwią się serwisem, ubezpieczeniem, przeglądem. + dodatkowo opony zimowe także zapewnione. Limit 10 000 km akurat dla nich nie jest problemem ponieważ rocznie nie robią więcej niż 7/8 tysięcy. Jeżeli nie zamierzamy dużo jeździć to taki najem się bardzo opłaca.
-
@DawidZak: jaki to samochód? Bo aż nie chce mi się wierzyć, że to jest tak mała kwota
-
@Sebastian Łyźniak: Skoda, zapomniałem wspomnieć że mają zniżki jako pracownicy jednej z firm produkujących auta ;)
-
-
-
To jest ciekawa opcja, bo praktycznie nic cię nie interesuje (bo można wybrać opcję z pełnym ubezpieczeniem, assistance etc). Trzeba porównać oferty różnych firm oraz producentów i sprawdzić gdzie jest najatrakcyjniej.
https://carleasepolska.pl/wynajem-dlugoterminowy
tutaj np masz dużo samochodów i opcji do wyboru + masz możliwość konsultacji z przedstawicielem. -
A co z oponami?
-
Ad1
Nie ma problemu, możesz w każdym momencie zmienić limit kilometrów na taki jaki Cię interesuje.
AD2.
Wiesz, wszystko tutaj zależy od tego jaki samochód wynajmujesz, na jak długi czas. Jednak jeśli chcesz wynajmować samochód typu premium i interesuje Cię oferta na 2-3 lata to w wielu przypadkach najem może być o wiele bardizej opłacalny. Bo jest wygodniejszy. W jednej racie masz wszystkie opłąty, wydatki, nic Cię nie interesuje. Masz pelne ubezpieczenie. No i po zakończeniu najmu nie musisz szukać kupca, po prostu zdajesz samochód. I albo decydujesz się na kolejny albo rezygnujesz z oferty wynajmowania.
-
Kilka razy podchodziłem do wynajmu długoterminowego. Głównym mim powodem była chęć pozbycia się pewnych problemów, kłopotów z dbaniem o wszystko co jest związane z obsługa serwisowa jak i ubezpieczeniową samochodu. Skupienie się na kosztach to tylko jeden z wielu aspektów na jakie trzeba zwracać uwagę, bo jest jeszcze szereg innych, które mogą wpłynąć na ogólne wrażenie jak koszty całkowite wynajmu. Jednym z wiodących jest to ile kilometrów można przejechać w ramach wybranej sumy abonamentu. W moim przypadku, gdy przejeżdżam od 40 do 70 tyś kilometrów rocznie okazało się że, kwota wynajmu sporo przewyższała kwotę leasingu za miesiąc, gdzie po wyliczeniach kosztów po za leasingowych i tak leasing wychodził taniej. Z innych dziwnych sytuacji to np. historia kierującego. Bardzo się zdziwiłem gdy usłyszałem w jednej z firm że kierującym powinienem być ja sam i nie pozwalać jeździć autem innym, gdyż w razie wypadku polisa wynajmu tego nie uwzględnia, i wtedy mogę być obciążony kosztami. W innych przypadkach były krzykliwe hasła pt. obsługa serwisowa po naszej stronie, ale gdy wchodziło się w szczegóły to okazywało się że obsługa i owszem, ale tylko przegladowa a w przypadku niektórych awarii już nie. Trudno będzie dociekać dlaczego tarcze, klocki się szybciej zużyły albo dlaczego sprzęgło np. zostało popsute. Zawsze można powiedzieć że to z powodu nie właściwego użytkowania pojazdu. Ubezpieczenie też ma różne kruczki. Można wsiąść podstawowe, ale trzeba dokupić ubezpieczenie za opony, za szyby, za coś tam jeszcze … by być spokojnym. A to jeśli parkujemy bez garażu to tez inaczej. Bardzo podoba mi się idea wynajmu, ale naprawdę trzeba uważać na różne firmy i ich gwiazdki. Warto na spokojnie przeczytać całościową umowę jaka się ma podpisać, najlepiej z prawnikiem lub z kimś obeznanym we flocie, bo można popłynąć. Znam takich, którzy z wynajmu wrócili do leasingu, ale znam takich co jeżdżą autem wynajmowanym, ale musze powiedzieć, że jest to nie ich wynajem a firmy w której pracują. Warto poświęcić czas i dokładnie wszystko przejrzeć. Sama kwota wynajmu w ofercie czy reklamie to może okazać się nie wszystko.
Czytaj także:
Wynajem czy zakup dźwigu
Jak uważacie, mając firmę budowlaną warto wyłożyć raz więcej pienię
Wynajem długoterminowy czy leasing
Chcę zmienić auto do firmy, z róznych względów kupno za gotówkę nie
Powerbank do rozruchu samochodu
Macie jakieś doświadczenia z powerbankami do rozruchu samochodu? Dz
Samochód elektryczny - za, a nawet przeciw.
Czy samochody elektryczne są tak ekonomiczne i ekologiczne jak poka
Masz hulajnogę elektryczną, rower elektryczny, deskorolkę
Masz hulajnogę elektryczną, rower elektryczny, deskorolkę elektrycz
Europejskie cła na samochody z Chin. Oświadczenie dużego
Komisja Europejska nałożyła cła wyrównawcze na chińskie samochody e
W większości przypadków opłata wstepna jest wymagana, ale zwykle nie wynosi więcej niż 10-20% wartości auta. Poza tym dzięki temu można sobie obniżyć ratę.