Odpowiedzi (9)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
Dzień dobry,
na własne potrzeby nie ma sensu w ogóle zagłębiać się w stacje DC. Są one strasznie drogie (w porównaniu do AC), a ładując się np. w nocy nie potrzebujemy największych prędkości.
Należy zwrócić uwagę, z jaką mocą auto może się maksymalnie ładować i przy ilu fazach. Następnie sprawdzić jaką mocą przyłączeniową dysponuje budynek, po czym można ewentualnie zwiększyć moc, lub zastosować system dynamicznego zarządzania mocą.
Samą stacje ładowania AC zawsze polecam kupić z maksymalną mocą 22 kw przy 3 fazach i dostosować ją elektronicznie wedle potrzebnej mocy i zdolności przyłącza - natomiast samo urządzenie będzie miało zapas mocy, który może się przydać za kilka lat.
Warto również postawić na wygodę i wyposażyć się w stacje z wbudowanym kablem.
Ciekawą propozycją jest tutaj stacja STILO https://www.tim.pl/stacja-ladowania-samochodu-wallbox-z-kablem-22kw-ac-enelion-stilo
m.in. z weryfikacją za pomocą aplikacji i możliwością udostępnienia stacji znajomym (np. gdy nasz gość będzie chciał się naładować, ale rozliczy się za zużytą energię)
Ze względów bezpieczeństwa potrzebujemy jeszcze zabezpieczenie różnicowo-prądowe.
Taki zestaw przekazujemy do montera i w zależności od miejsca budowy stacji, zakupi się jeszcze odpowiednio długie przewody do montażu.
W przypadku określenia dokładnych parametrów proszę o podanie modelu samochodu, mocy przyłączeniowej budynku oraz ewentualnie realnego wykorzystania przyłącza.
-
@Sebastian Grzesiak: gdzie klient znajdzie informację, jakie zabezpieczenie różnicowoprądowe należy zastosować do zabezpieczenia tej ładowarki / Wallboxa ?
W karcie producenta widnieje informacja: RCM B / RCD A / RCD B. Czym ma się klient kierować wyborem zabezpieczenia między typem A a B ?
Pozdrawiamy
Zespół Siemens
-
Dzień dobry,
kwestie dokładnego wyboru chciałem poruszyć po uzyskaniu pewnej wiadomości zwrotnej, ale już śpieszę z wyjaśnieniami.
Współpracujemy m.in. z firmą enelion. W tych stacjach zabezpieczenia różnicowo-prądowe mogą być zamontowane w środku lub na zewnątrz stacji. Żeby zestaw bezpieczników spełniał swoją funkcję, w przypadku stacji Stilo potrzebujemy RCDA + RCMB albo RCDB. Zabezpieczenie różnicowo-prądowe typu A wraz z RCMB stanowi tańszy zamiennik dla typu B (RCDB).
Dwa zestawy spełniają swoją funkcję ochronną. W przypadku publicznych stacji są one niezbędne, jednak również w prywatnych zalecamy pełne zabezpieczenia.
Klienci Share.P zamawiają również same stacje, a zabezpieczenia są montowane i zamawiane przez elektryka w rozdzielni.
-
@Sebastian Grzesiak: Czy możemy prosić więcej info (może jakiś link?) do zabezpieczenia typu A z RCMB, jako tańszy zamiennik typu B? Pierwszy raz spotykamy się z czymś takim.
@SIEMENS czy macie coś takiego w ofercie?
-
-
-
Witam!
Proponuję zapoznać się z ofertą firmy produkującej takie stacje: https://doktorvolt.pl/oferta/automotive/
Produkty tej firmy znajdzie Pan również w sklepie online TIMu.
Jeśli chciałby Pan otrzymać wsparcie w doborze odpowiedniego rozwiązania, poproszę przedstawiciela firmy o konsultacje.
BTW mają również Wallboxy do ładowania rowerów elektrycznych :)
Na marginesie, w opcji proponują swoje stacje w oparciu o zabezpieczenia @SIEMENS
#zPrądem
Łukasz!
-
-
@Phoenix Contact doradzicie?
-
@Moderator Bogdan: Doradzimy:)
Naszym zdaniem zestaw, który najlepiej się sprawdzi to :
-Sterownik
-Gniazdo wylotowe lub kabel z wtykiem
-Wyłącznik różnicowoprądowy
-Zasilacz 12V
-Stycznik
-Wyłącznik nadprądowy
-Ochrona przed przepięciami
Dla osób chcących wgłębić się trochę bardziej w temat, zostawiamy linki do naszego bloga technicznego. Znajduję się tam rozwinięcie tego tematu.
Domowa stacja ładowania - budowa, komponenty i bezpieczne użytkowanie w praktyce | Poland
Funkcje sterownika CHARX w zależności od rodzaju stacji ładowania | Poland (phoenixco
-
Czytaj także:
Stacje ładowania do firmy
Cześć, Jakie ładowarki polecacie do firmy? Mam 5 samochodów ev, kt
Biedronka wprowadza stacje ładowania
Dobra wiadomość dla posiadaczy elektryków, widzieliście? https
Rozdzielnia elektryczna do stacji ładowania
CześćPoszukuję szafkę z wyposażeniem do zamontowania licznika energ
Samochód elektryczny - za, a nawet przeciw.
Czy samochody elektryczne są tak ekonomiczne i ekologiczne jak poka
Radio cyfrowe DAB+ – nowy standard nadawania
Jeszcze nie skończyła się akcja zamiany standardu nadawania telewiz
Masz hulajnogę elektryczną, rower elektryczny, deskorolkę
Masz hulajnogę elektryczną, rower elektryczny, deskorolkę elektrycz
Dzień dobry,
jeśli planuje Pan montaż stacji ładowania to najważniejsze rzeczy do wybrania/przemyślenia:
-określić dostępną moc przyłącza aby wiedzieć jaką mocą dysponujemy. W razie czego zwiększyć tą moc w ZE
-wiedząc ile mamy dostepnej mocy wiemy i uwzględniając ekonomię, decydujemy czy to będzie stacja AC czy DC oraz czy będzie 1-fazowa czy 3-fazowa
-wybieramy miejsce montazu - np. stacja typu wallbox może być mocowany natynkowo w garażu albo na słupku przed garażem na podjeździe
-zastanawiamy się czy stacja ma komunikować się z innymi urządzeniami - wtedy dobieramy odpowiedni model
-montaż i voila - gotowe
P.S. Jeśli stacja będzie mieć moc powyżej 3,7kW i bedzie udostępniania innym osobom jak właścicielowi, to przy obowiązujących przepisach podlega pod badanie UDT,