Przeczytano 1 727 razy

Pobór prądu, jak zrobić obejście?

 Dzień dobry. Opel zafira 1.8 b. 2007, 140 km. Proszę o sugestię. Pobór prądu na postoju związany z wyświetlaczem. Po odpięciu bezpiecznika(nr 36) odpowiadającego za wyświetlacz wciąż mam pobór prądu, cykliczny, co 15 minut, około 0,68 a. Pobór ustaje tylko po odpięciu wyświetlacza. Wydawało by się sprawa prosta,wymiana wyświetlacza. Nie do końca, kupiłem drugi wyświetlacz, wymieniłem, pobór prądu taki sam. Problemem tym, z przerwami zajmuję się blisko rok. Już nie mam pomysłów. Próbowałem już wielu kombinacji i ewidentnie prąd ustaje tylko po odłączeniu wyświetlacza. Podejrzewam że problem może być w wiązce. Ale nie zamierzam dokopywać się do tego, Nie mam na to wiedzy. Mam do Was pytanie bo może już ktoś to robił : Jak zrobić obejście żeby po wyłączeniu samochodu, było odcięcie z wyświetlaczem? I czy wogóle jest to możliwe? Chodzi mi o to żeby nie trzeba było go za każdym razem odpinać.

Odpowiedzi (10)


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 41 pytań
    • 288 odpowiedzi
    • 99.3% pozytywnych ocen od użytkowników

    Odpowiedź oznaczona przez autora jako pomocna

    Może warto podjechać na diagnostykę i sprawdzić czy niema jakichś błędów, które skutkują takim stanem? Może to komputer z jakichś powodów zasila wyświetlacz na postoju?


      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 1 pytań
      • 6 odpowiedzi
      • 100% pozytywnych ocen od użytkowników

      @Misiek:  Dzięki za pomysły, spróbuję jeszcze z tymi przekaźnikami. Mam komputer i dosyć często sprawdzam błędy, ale czy one mają związek z poborem prądu to już raczej robota dla mechanika.


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 41 pytań
    • 288 odpowiedzi
    • 99.3% pozytywnych ocen od użytkowników

    A może jakiś przekaźnik ma sklejone styki? Można spróbować wyciągać po kolei przekaźniki i sprawdzać czy pobór prądu nadal jest.


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 8 pytań
    • 167 odpowiedzi
    • 100% pozytywnych ocen od użytkowników

    Odpowiedź oznaczona przez autora jako pomocna

    Odpinales inne bezpieczniki? Bo skoro po odpięciu bezpiecznika wyświetlacza pobór dalej jest, to może mylne jest łączenie tego z wyświetlaczem.

    A wyświetlacz jest tylko powiązany.


      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 1 pytań
      • 6 odpowiedzi
      • 100% pozytywnych ocen od użytkowników

      @Mimo87:  Dzięki. Może tak jest. Za dużo nie odpinalem, bo szybko trafiłem na wyświetlacz. Może masz rację, bo skoro wymieniłem wyświetlacz, a pobór, nieco mniejszy, ale wciąż jest, to albo wymieniony wyświetlacz jest też uszkodzony, albo problem jest rzeczywiście gdzie indziej. Tylko dlaczego jak go odłączę to nie ma poboru? Dzisiaj wyjąłem kilka bezpieczników, między innymi ten od radia, pobór w identycznych odstępach czasowych, ale o połowę mniejszy.


      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 1 pytań
      • 6 odpowiedzi
      • 100% pozytywnych ocen od użytkowników

      @Hadron44:  Chodź może to dobry trop, mój kolega który dużo bardziej ogarnia niż ja, jest zdania, że może to coś z programowaniem, bo zachowana jest cykliczność poboru. Póki co miałem kilka błędów:U2208-00 CAN-BUS,-brak komunikacji z elektr. układem sterowania klimatyzacji. U2201, U2206, U2117 czyli brak komunikacji magistrali can. Z tym że wszystkie dało się wykasować, może spowodowane są moim ciągłym odłączaniem aku i wyświetlacza. Mam jeszcze jeden błąd który wiem skąd mi się bierze, a mianowicie: Jak zwiększam klimatyzację, bo ostatnio upały, po chwili jak samochód pod maską złapie temp. to pojawia mi się kontrolka samochód z kluczykiem i błąd PO 482-06 czyli obwód wentylatora 3 stopień regulacji. Napięcie za niskie. Ale ten błąd chyba nie ma powiązania z poborem prądu.


      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 8 pytań
      • 167 odpowiedzi
      • 100% pozytywnych ocen od użytkowników

      @Hadron44: wyświetlacz może być sterownikiem innego modułu podłączającego prąd. Więc to on może załączać inne urządzenie po magistrali Can


      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 1 pytań
      • 6 odpowiedzi
      • 100% pozytywnych ocen od użytkowników

      @Mimo87:  Może tak być, ale nie wiem co z tym dalej zrobić. Dzisiaj posiedziałem w samochodzie na klonie op coma. Od początku intetfejs nie łączył mi z 4 modułami :1 IPC ECU (sterownik zestawu wskaźników)  2 SDM (poduszka powietrzna) 3 UEC i REC w pozostałych modułach śmiga. Więc albo opcom walnięty albo walnięta elektryka w smochodzie, albo oprogramowanie. Wywala mi też błędy CAN-BUS, ale ciągle coś odłączam i podłączam to może dlatego. Zaglądałem w dostępne opcje i znalazłem w module UEH że nie mogę zmienić na komputer dostępny( potocznie odblokowanie komputera pokładowego) jest to opcja na szaro, nie dostępna, a najlepsze jest to że ja mam aktywowany komputer pokładowy. To samo z klimą, mam klimę a w opcjach w op comie nie mogę zmienić na dostępna. Ciekawe czy to wina klona czy czegoś innego. To samo tyczy się telefonu komórkowego, mam interfejs a w opcjach - nie występuje. Rozpisałem się. Dzięki za pomoc.


      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 1 pytań
      • 6 odpowiedzi
      • 100% pozytywnych ocen od użytkowników

      @Mimo87: a jak sprawdza się czy coś załącza inne urządzenia po magistrali can?

Czytaj także:

Jak zrobić baterię?
Społeczność

Jak zrobić baterię?

Chciałem zrobić z synem egipska lub bagdadzką baterię, ale nie wiem

Więcej
Jak zrobić ściągacz izolacji?
Społeczność

Jak zrobić ściągacz izolacji?

Mam kupę ścinków i zastanawiam się jak odzyskać miedź? Jak zrobić ś

Więcej
Przekaźniki kontroli prądu - dobór
Społeczność

Przekaźniki kontroli prądu - dobór

cześć, poszukuję przekaźników kontroli prądu, które wykryją przepły

Więcej
Instalacja elektryczna w domu – jak zrobić?
Blog

Instalacja elektryczna w domu – jak zrobić?

Przewody instalacji elektrycznej powinno się układać w odpowiedniej

Więcej
Awaria instalacji elektrycznej w domu. Co należy zrobić?
Blog

Awaria instalacji elektrycznej w domu. Co należy zrobić?

Nowoczesne instalacje elektryczne zapewniają nam wysoki poziom bezp

Więcej
Długotrwała obciążalność prądowa przewodów – jaki prąd w jakim przekroju i z jakim zabezpieczeniem?
Blog

Długotrwała obciążalność prądowa przewodów – jaki prąd w 

Jednym z czynników decydujących o bezpieczeństwie instalacji jest o

Więcej