Witajcie specjaliści,
Ponownie zwracam się do Was z prośbą o pomoc, liczę że i tym razem będziecie w stanie mi pomóc :) poniżej nakreślę sytuację i obecny problem.
Posiadam rolety elektryczne zewnętrzne i od dwóch lat użytkuję ShutterBoxa firmy Blebox, tydzień temu jedna z rolet mi się "zawiesiła" podczas spuszczania ( coś się zblokowało), rozkręciłem kasetę rolety i okazało się że jeden wieszak się wygiął oraz w paru miejscach roleta się uszkodziła. Zamówiłem wieszaki, wymieniłem wszystkie trzy i naprawiłem uszkodzenia, stwierdziłem jednak że usunę starą kalibrację na shutterboxie bo jak ciągnęło na maksa w górę to wciskało roletę mocno w kasetę( obudowę). Teraz jaki mam problem:
Nie mogę na nowo skalibrować shutterboxa, czynność się wykonuje, roleta idzie do góry, kalibracja w aplikacji "kręci" dobre 3-5min i dostaję komunikat że kalibracja nie powiodła się. Sterować nadal mogę z przycisku i aplikacji ( góra, dół) ale w aplikacji nie ma stanu, harmonogramu też nie ustawię. Raz kalibarcja się "powiodła" ale nie działało :( ( nie można było opuścić ani podnieść rolety - ani z aplikacji ani z przycisków), musiałem odłączyć shutterboxa i wpiąć tylko w przyciski wtedy roleta normalnie zjechała, podłączyłem znowu shutterboxa i ta sama sytuacja roleta idzie w góre i dół z przycisku oraz aplikacji ale nie jest skalibrowana
Czy coś zrobiłem nie tak? może powinienem coś na samym silniku ustawić ? Dodam tylko że jestem laikiem, chciałem by mi naprawił roletę mój specjalista ale teraz w sezonie nie ma terminów więc zdecydowałem się sam naprawić wieszaki i uszkodzenia ( na YT nie było to skomplikowane i rzeczywiście zajęło mi to z 20min :)), nie spodziewałem się jednak że "zeświruje" blebox :(
Pomóżcie proszę, może też sam producent będzie w stanie mi pomóc @BleBox?
Odpowiedzi (11)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
@Capolua: Spróbuj zresetować sterownik do ustawień fabrycznych i jeszcze raz zainstalować w aplikacji.
-
@Capolua: Proszę podłączyć roletę pod same przyciski, jeśli roleta będzie "jeździć" prawidłowo, proszę ponownie podłączyć zresetowany sterownik: https://blebox.eu/wp-content/uploads/factoryReset_Manual_PL.pdf
Jeśli problem nadal będzie występowac, prosimy o kontakt z działem technicznym +48 731 868 300 - tak łatwiej będzie znależć przyczynę problemu.
-
@BleBox: oraz @Tomasz Bronicz bardzo dziękuję za pomoc :) co prawda proces resetowania urządzenia jest dość skomplikowany ale udało się :) Wszystko działa cacy :)
-
@BleBox: oraz @Tomasz Bronicz bardzo dziękuję za pomoc :) co prawda proces resetowania urządzenia jest dość skomplikowany ale udało się :) Wszystko działa cacy :)
-
@Capolua: świetnie! Witamy w gronie specjalistów :D
-
@Capolua: Super, cieszę się że mogliśmy pomóc:)
-
-
-
A czy wyłączniki krańcowe działają prawidłowo?
-
@Tomasz Brzostowski: nie mam pojęcia, czy one są przy silniku ? ? W którym miejscu są?
-
@Capolua:są w kasecie, najczęściej w budowie silnika lub przekładni. Są również napędy bez wyłączników krańcowych mechanicznych i mają elektroniczne zabezpieczenie przeciw przeciążeniowe. Sprawdź czy roleta zatrzymuje się po osiągnięciu pozycji krańcowej przy podnoszeniu i opuszczaniu.
-
-
@Tomasz Brzostowski: ok już znalazłem w internecie, pogrzebie po powrocie z pracy :) może pomoże :) dzięki za trop :)
-
Czytaj także:
Jak samemu sprawdzic czy ktoś nie podpial sie pod moja in
Mam niebywałe wysokie zuzycie energii elektrycznej nawet do 50kW na
Nie mogę uruchomić symulacji sterownika S7-1200 na PLCSIM
Próbowałem wgrywać różne programy i bez problemu przechodziły k
Wzmacniacz DURABRAND nie działa/ nie wzmacnia
Mam problem z moim wzmacniaczem.Grał u mnie w garażu już kilka lat,
Jaka wiertarka do betonu i nie tylko, czyli jak się nie z
Przy wierceniu w betonie lub żelbecie potrzebujesz urządzenia o wys
Czego nie wiesz o przekaźnikach?
Czy stosowanie przekaźników elektromagnetycznych poza przemysłem ma
Telefony komórkowe nie powodują nowotworów mózgu
Sprawdź, co mówią najnowsze badania na temat wpływu telefonów komór
Niestety wracam do tematu, ustawiłem krańcówki tak jak Pan Tomasz sugerował, roleta z przycisku i aplikacji zamykała się dobrze i otwierała się dobrze (zatrzymywała się chwilę przed kasetą) więc stwierdziłem że czas skalibrować shutterboxa, kalibracja trwała chwilkę, roleta pojechała tylko do góry i zatrzymała się jakieś 20cm przed kasetą, teraz nie mogę ani opuścić ani podnieść rolety z aplikacji ani z przycisku. W aplikacji teoretycznie pokazuje że roleta zjeżdża i podnosi się (trwa to jakieś 3-5s) ale fizycznie nic z roleta się nie dziej. Pomożecie rozwiązać problem?
@BleBox@Tomasz Bronicz