Przeczytano 102 razy

Jakich materiałów Wam brakuje? Stwórzmy listę sugestii dla producentów!

Halo Specjaliści!

Zapewne choć raz podczas montażu mieliście problem z odczytaniem instrukcji, bądź innej dokumentacji.

A może czegoś Wam brakowało?

Otwieramy tę, niewygodną dla producentów ;) dyskusję z nadzieją, że wspólnie stworzymy listę sugestii dla firm takich, jak BleBox.

Na start kilka pomysłów, które przyszły nam do głowy:

  1. Szczegółowe instrukcje instalacji: brak dobrze napisanych i ilustrowanych instrukcji krok po kroku. Może filmy instruktażowe na YouTube byłyby jeszcze lepsze?

  2. Wsparcie techniczne: brak rozbudowanej bazy wiedzy online z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania i poradnikami rozwiązywania problemów (np. FAQ).

  3. Dokumentacja gwarancyjna: niejasne i niezrozumiałe instrukcje dotyczące gwarancji.

  4. Materiały marketingowe: brak ulotek, broszur i innych materiałów, które moglibyście przekazywać klientom, aby lepiej wyjaśnić im korzyści z zastosowania automatyki budynkowej.

  5. Przykłady zastosowań: case studies i przykłady realnych zastosowań produktów, które moglibyście pokazywać klientom jako inspirację.

Jesteśmy ciekawi, czego Wam najbardziej brakuje w codziennej pracy.

Dodajcie pomysły, które warto byłoby zaproponować producentom.

Czekamy na Wasze opinie i sugestie!

Odpowiedzi (7)


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 6 pytań
    • 364 odpowiedzi
    • 98.7% pozytywnych ocen od użytkowników

    Moim zdaniem filmy instruktażowe to najlepsza forma instrukcji.


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 5 pytań
    • 387 odpowiedzi
    • 100% pozytywnych ocen od użytkowników

    Fajny pomysł z tą serią filmów. Często zdarza mi się zrozumieć całą instrukcje i postępować zgodnie z nią, jednak wystąpi jakieś utrudnienie, lub niedopatrzenie które utrudnia mi pracę i zajmuje sporą ilość czasu, a jest głupotą.


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 0 pytań
    • 358 odpowiedzi
    • 97.2% pozytywnych ocen od użytkowników

    Interaktywne instrukcje dostępne poprzez aplikacje mobilne, które krok po kroku prowadzą przez proces instalacji i konfiguracji lub opcja czatu na żywo z technikiem na stronie internetowej.


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 0 pytań
    • 358 odpowiedzi
    • 97.2% pozytywnych ocen od użytkowników

    Interaktywne instrukcje dostępne poprzez aplikacje mobilne, które krok po kroku prowadzą przez proces instalacji i konfiguracji lub opcja czatu na żywo z technikiem na stronie internetowej.

  • Sławomir Lesiak Ekspert Elektronik - telekomunikacja

    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 45 pytań
    • 1061 odpowiedzi
    • 99% pozytywnych ocen od użytkowników

    W zależności od producenta te bolączki są różne w odniesieniu do poszczególnych produktów. I tak :

    bardzo często z powodów oszczędnościowych instrukcje są małe, na marnym papierze drukiem tak małym że nawet lupa czasami sie poddaje a o czytelności rysunków i braku spójności w oznaczeniach nawet nie wspomnę. Chyba odbywa sie to na zasadzie instrukcja jest - jest. Najbardziej wkurza gdy manual podaje sie przez zczytanie kodu query i konia z rzedem temu gdzie na budowie ma zawsze dojście do internetu lub sygnału GSM ( zwłaszcza na nowym budownictwie deweloperskim z betonu ) 

    Wciąż jest niedosyt materiałów lub unowocześnienia, odświerzenia materiałów czy to vide czy jakichkolwiek innych po stronie producenta. Jeżeli tego brakuje to potem szuka się "mądrych" myśli na internecie a przez to rośnie sfrustrowanie wśród instalatorów.

    Odczuwam totalny brak szkoleń po stronie dostawców lub producentów dla instalatorów. Zakłada się błędnie, że instalator sobie zawsze poradzi i jest wszechwiedzący.

    Pracowałem na infolinii doradztwa technicznego i mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć że 80% dzwoniących to ludzie którzy nie sa instalatorami. Ten fakt wynika z błędnie zakładanych przez producentów przekazu, że każdy klient jest ważny bo coś kupił mojego a instalacja jest taka prosta. I słyszy sie potem przeklinania, że miało być takie proste a tu takie kwiatki, że to gu... Sami producenci strzelaja sobie w kolano z takim przekazem, bo gdy sie przekonuje że to takie proste to potem instalator zadaje sobie pytanie czy warto wchodzić w tą czy tamta firmę, bo internet przecież mówi, że to takie proste. I jak potem wytłumaczyć klientowi że jest proste na stole a w warunkach "bojowych" juz nie jest taka bajka.

    Warunki gwarancyjne nie do końca jasne. Czasami to wygląda tak, że dobry klient w momencie zakupu a potem to juz problem klienta...

    Jest naprawdę dużo jeszcze do powiedzenia. Może koledzy coś dopowiedzą.

    • BleBox Partner

      • Ostatnia wizyta:
      • W serwisie od:
      • 26 pytań
      • 105 odpowiedzi
      • 100% pozytywnych ocen od użytkowników

      @Sławomir Lesiak: a zatem jak powinno być z tym wsparciem technicznym? Przecież gdy klient końcowy skontaktuje się samodzielnie, nie można go pozostawić samego... Czy da się jakoś to rozwiązać?

      • Sławomir Lesiak Ekspert Elektronik - telekomunikacja

        • Ostatnia wizyta:
        • W serwisie od:
        • 45 pytań
        • 1061 odpowiedzi
        • 99% pozytywnych ocen od użytkowników

        @BleBox:To odwieczny dylemat. Jeżeli ktoś czegoś nie czuje i nie ma pojęcia, lepiej jest jednak nie utwierdzać go w przekonaniu, że da sobie radę ale uczciwie podejść do sprawy niż ciągnąć ten męczący stan dla obu stron, a w konsekwencji zniechęcić klienta do produktu. Jeżeli to trudna materia, lepiej jest delikatnie przekierować, zasugerować żeby pewien zakres instalacji wykonał ktoś znający się na rzeczy. To tez przyczynek do rozmyślań czy warto tak ochoczo i radośnie w swoich reklamach i instrukcjach pisać że to takie proste. Właśnie przez takie coś można sobie w razie kłopotów i problemów zniechęcić klienta i się go pozbyć, a na dodatek pójdzie jeszcze w świat przez sfrustrowanego klienta że produkty sa do bani... Takie podejście jest krótkowzroczne. Odbija się na postrzeganiu firmy. Jeżeli jest jakiś majsterkowicz, który nie para sie instalatorstwem, ale ma pojęcie o wielu sprawach, temu można i jak najbardziej trzeba pomóc. Jego zadowolenie i satysfakcja z działającego produktu oraz opieki przełożą sie na zadowolenie firmy. 

        Już na koniec. Jak można poprowadzić kogoś kto potrafi przykręcić jedynie przewody do złącz ale on chce konkretnie na swoim przykładzie mieć napisaną instrukcję. Miałem kilka ciekawych takich klientów. Jeden okazało się był chirurgiem ortopedą a drugi filologiem polskim. Rozmowa totalnie sie nie kleiła, bo w pewnym momencie wypadało by po prostu pojechać do takich klientów i osobiście im pokazać.... Pytanie teraz jest inne. Nikt nie ma problemu robić coś przy instalacji elektrycznej a w druga stronę ? Czy jak bym zadzwonił do chirurga czy nawet do szpitala i poprosił o instrukcję jak wykonać prawidłowe nastawienie złamanej kości z przemieszczeniem a potem co po kolei zrobić by wszystko było w porządku, to jaka odpowiedź bym usłyszał ? To tak na marginesie. Powinniśmy trochę na wzajem się szanować. Niech każdy robi dobrze swoje. A majsterkowicz da sobie radę sam lub z pomocą pomocy technicznej. Pomoc techniczna przede wszystkim powinna służyć tym co na materii pracują i tym co technicznie sa na jakimś poziomie a nie wszystkim jak leci. Potem jako instalator nieraz przez godzin całe nie potrafiłem sie dodzwonić do wsparcia technicznego no bo w tym czasie pomoc techniczna przez pół godziny tłumaczyła komuś że w obwodzie prądu zmiennego nie ma plusa i minusa...

Czytaj także:

Jakich producentów narzędzi używacie?
Społeczność

Jakich producentów narzędzi używacie?

Jakich producentów narzędzi używacie? Jakie macie swoje ulubione na

Więcej
Zakup materiałów potrzebnych do założenia instalacji elektrycznej
Społeczność

Zakup materiałów potrzebnych do założenia instalacji elek

Buduję dwupiętrowy dom. Mam pytanie związane z instalacją elektrycz

Więcej
Jakich dostawców internetu mobilnego polecacie?
Społeczność

Jakich dostawców internetu mobilnego polecacie?

Potrzebuję internetu mobilnego na wyjazdy - w formie karty SIM, naj

Więcej
Ochrona przeciwprzepięciowa - dobór i montaż w praktyce
Blog

Ochrona przeciwprzepięciowa - dobór i montaż w praktyce

Jak ochronić instalację, urządzenie lub budynek przed efektami prze

Więcej
Organizacja warsztatu – o czym warto pamiętać
Blog

Organizacja warsztatu – o czym warto pamiętać

Jak zorganizować warsztat, by efektywnie wykorzystać przestrzeń rob

Więcej
Kontakt Simon został trzecim partnerem serwisu "Łączy nas napięcie"
Blog

Kontakt Simon został trzecim partnerem serwisu "Łączy nas

Miło nam poinformować, że partnerem serwisu została firma Kontakt S

Więcej