Remontuje stary samochód i elektryk podpowiada aby pod włącznik świateł podłaczyć przekaźnik świateł. Co to daje i jaki kupić?
Odpowiedzi (5)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
@EL-ROJ: Jest możliwa taka funkcjonalność, że światła zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika, a nie po przekręceniu kluczyka? Mam na myśli oczywiście samochody ze średniej i niskiej półki z conajmniej pięcioletnim przebiegiem (chyba, że to nie ma znaczenia).
-
-
Dziękui przekaźnikowi prąd zasilający światła będzie płynął przez przekaźnik a nie przez przełącznik świateł. Dzięki temu przełącznik nie będzie się wypalał a i światła będą świeciły mocniej. Takie rozwiązanie zastosowałem kiedyś w swoim Maluchu :-)
-
Prowadząc nowe przewody od akumulatora do zasilania świateł jesteś w stanie uzyskać jaśniejsze światło z obecnych żarówek (mniejsza rezystancja obwodu bo stare przewody od włącznika świateł po dodaniu przekaźnika będą służyć jedynie do sterowania przekaźnikiem) i dłuższą żywotność obecnego włącznika światła.
Możesz użyć np. takiego przekaźnika w zestawie z kostką.
-
@mironwawrzusiak: do reflektora dochodza trzy przewody czyli masa mijania drogowe uklad ten jest tak wyrysowany ze swieci albo lewy albo prawy reflektor na dodatek brak zmiany swiatel pozdrawiam.
-
Czytaj także:
Co daje przekaźnik świateł?
Remontuje stary samochód i elektryk podpowiada aby pod włącznik świ
Co to przekaźnik bistabilny?
Zamiast wyłącznika schodowego chcą mi założyć przekaźnik bistabilny
Przekaźnik sterowany beznapięciowo - co zastosować?
Potrzebuje pomocy w dobraniu produktów do rozdzielnicy. Potrzebuje
Sterowanie oświetleniem w domu
Nowoczesny dom w znacznym stopniu różni się od tych z poprzedniego
Co zrobić, aby jedna lampa była obsługiwana przez dwa włą
Rozsądne planowanie aranżacji przestrzeni w domu poprzez zdalne ste
Poradnik - Jak sterować oświetleniem z dwóch niezależnych
Sterowanie oświetleniem z dwóch niezależnych miejsc to częsty probl
Cześć! W samochodach stosuje się przekaźniki świateł ponieważ przełącznik świateł manualny lub tym bardziej elektroniczny, ma za zadanie sterować wyłącznie niskim sygnałem. Przekaźnik przejmuje na siebie rozruch świateł, a ten potrafi generować zdecydowanie wyższe prądy (zimne żarówki halogenowe mają krótkotrwałe, wysokie wartości prądu).
Przy okazji montażu takiego przekaźnika polecam Ci:
1) Wybrać przekaźnik który nie posiada zacisków śrubowych. Takie zaciski mogą ze względu na drgania po prostu wykręcać śruby powodując dalszą awarię. Popularne są zastosowania przekaźników interfejsowych, wkładanych do odpowiednich gniazd.
2) Podłączyć przełącznik tak by po uruchomieniu silnika oświetlenie uruchamiane było samoczynnie. W takim przypadku nie ma problemu z koniecznością załączania lub wyłączania ręcznego świateł.