W trakcie zamykania skrzydło zamyka się częściowo i powraca do pozycji otwarte
Odpowiedzi (11)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
@Stachd: zmiany siły napędu możesz dokonać za pomocą samego pilota, tu jest pełna instrukcja do napędu https://www.nice.pl/nice-pobierz-plik/1052.
Natomiast instrukcję samej regulacji wstawiłem jako zdjęcie.
Mam nadzieję że poradzisz sobie z tą regulacją, propoonuję zwiększyć siłę o 1 stopień i sprawdzić czy problem nadal się powtarza .
-
-
-
Jaki model siłowników i centrali posiadasz ?
Prawdopodobne są 2 możliwości:
-przy silnym wietrze siłownik nie ma wystarczająco dużo siły aby przeciwstawić się wiatrowi i automatyka bramy wykrywa przeszkodę i otwiera ponownie bramę - w takim wypadku trzeba zwiększyć siłę napędu.
-jeśli są fotokomórki powiew wiatru może powodować że będą one gubiły się - automatyka wykrywa przecięcie światła fotokomórki i tak samo jak poprzednio otwiera automatycznie bramę.
Podaj proszę model napędu i rodzaj/model fotokomórek jakie masz (jeśli je masz).
-
@Szymon028:
Obstawiam zabezpieczenie przeciążeniowe, tak jak napisałeś - silny wiatr powoduje, że potrzebna jest większa moc do poruszenia bramą. Elektronika wykrywa przeciążenie i interpretuje to jako uderzenie w przeszkodę... i w efekcie bramę cofa.
Czujki na wietrze powinny działać prawidłowo, wiatr nie "porywa" ani nie załamuje promieni świetlnych ;) -
@boss: Podkręcimy nacisk to większe szkody jak by auto kiedyś się niechcący zgniotło w "bramie".
-
@ajotnet:
nie bardzo rozumiem, co masz na myśli... -
@boss: o to że wsadzając rękę przy zamykaniu (czyli opór brama wyczuje i powinna stanąć i otwierać się z powrotem) Aby nie zgnieść auta jak stanie w świetle. Jak każemy jej mocniej zamykać to to zrobi, a nam zrobi szkodę na blacharce inaczej mówiąc.
-
@ajotnet:
eeee.... niee.
Nigdzie nie napisałem aby przesunąć punkt detekcji przeciążenia.
My tutaj nie określimy jaki jest powód takiego działania bramy.
U mnie sie to też zdarzyło w tym roku jeden raz, bo wiało jak w Kieleckiem. Ale wsparłem bramę swoją ręką i sie otworzyła :)
Może też być tak, że coś jest zle ustawione i układ jest zbyt czuły. Ale jak pisałem, tutaj tego nie rozstrzygniemy.
Nie jestem zwolennikiem wymiany bezpiecznika, bo ten co jest to ciągle "wywala" ;) Nie tędy droga. -
@boss:oczywiście pomyliły mi się fotokomórki z czujnikami ruchu, mój błąd ;d
-
@ajotnet @boss @Szymon028 można dołożyć dodatkowe zabezpieczenia, aby brama nie uszkodziła auta.
Jest kilka możliwości od barier podczerwieni, które mogą monitorować całą strefę zamykania, przez czujniki indukcyjne zainstalowane na bramie, które wyłączają się dopiero w ostatnim etapie domykania bramy a na "inteligentnym" monitoringu kończąc. Przecież można zamontować odpowiednie kamery które analizują wjazd i mają zaznaczoną strefę w której nadzorują sterowanie bramą.
Można tez w strefie za bramą (za polem zamykania skrzydeł bramy) dołożyć jedną dodatkową barierę podczerwieni. Dorobić automatykę że brama może się zamknąć tylko, jeśli nic nie przerywa bariery, ale najłatwiej chyba jednak będzie zmienić konstrukcję bramy, aby była bardziej przewiewna i aby stwarzała zdecydowanie mniejszy opór dla wiatru :)
-
Czytaj także:
Brama przy mocniejszym podmuchu zatrzymuje się i powraca
Czy można tak ustawić moc silnika aby pracowała bez zatrzymywania?
Brama przy mocniejszym podmuchu zatrzymuje się i powraca
Nie pomogło zwiększenie mocy
Brama przy mocniejszym podmuchu zatrzymuje się i powraca
Po zwiększeniu mocy silnika brama wjazdowa przy podmuchu wiatru zat
Instalacja odgromowa, doziemienie, próbniki – oto zasady
Zadaniem instalacji odgromowej jest ochrona obiektu przed uderzenia
Sterowanie oświetleniem w domu
Nowoczesny dom w znacznym stopniu różni się od tych z poprzedniego
Energia z wiatru bez wiatraków? Pomysł Billa Gatesa
Airloom Energy, startup wspierany przez Billa Gatesa, opracował inn
Noce aria 200