Mam sporo przekaźników samochodowych z odzysku. Jak sprawdzić które są dobre? Nie chodzi tylko o klikanie ale które maja dobre styki?
Odpowiedzi (8)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
W tym materiale jest wszystko pokazane i wytłumaczone w bardzo przejrzysty sposób.
https://www.youtube.com/watch?v=TIZT7Gxo8mE&ab_channel=Mototechnika
-
Jedyny prosty sposób który przychodzi mi do głowy, to do styków sterujących przyłożyć odpowiednie napięcie, a styk które powinny się zwierać po prostu sprawdzać miernikiem w teście ciągłości.
-
Jak sprawdzić przekaźnik?
Istnieje kilka sposobów na sprawdzenie przekaźnika:
1. Sprawdzenie wizualne:
- Oglądnij przekaźnik pod kątem uszkodzeń mechanicznych, takich jak pęknięcia, wybrzuszenia lub przebarwienia.
- Sprawdź, czy styki przekaźnika nie są nadmiernie zużyte lub skorodowane.
- Upewnij się, że zaciski przekaźnika są prawidłowo podłączone do przewodów.
2. Sprawdzenie napięcia:
- Użyj multimetru, aby sprawdzić napięcie na cewce przekaźnika.
- Napięcie powinno odpowiadać napięciu znamionowemu przekaźnika.
- Jeśli napięcie jest niewłaściwe, może to oznaczać problem z cewką przekaźnika.
3. Sprawdzenie rezystancji:
- Użyj multimetru, aby sprawdzić rezystancję styków przekaźnika.
- Rezystancja powinna być bliska zeru, gdy styki są zwarte.
- Jeśli rezystancja jest wysoka, może to oznaczać problem ze stykami przekaźnika.
4. Sprawdzenie działania:
- Podłącz przekaźnik do źródła napięcia i obciążenia.
- Sprawdź, czy przekaźnik prawidłowo przełącza obciążenie.
- Jeśli przekaźnik nie działa prawidłowo, może to oznaczać problem z mechanizmem przekaźnika.
Dodatkowe wskazówki:
- W przypadku przekaźników elektromechanicznych można sprawdzić, czy słychać charakterystyczne kliknięcie podczas przełączania.
- W przypadku przekaźników półprzewodnikowych można sprawdzić, czy dioda LED świeci się, gdy przekaźnik jest włączony.
- Dokładne instrukcje dotyczące sprawdzania przekaźnika można znaleźć w dokumentacji technicznej przekaźnika.
Uwaga:
- Należy zawsze zachować ostrożność podczas pracy z przekaźnikami, ponieważ mogą one zawierać napięcia niebezpieczne dla życia.
- W przypadku braku pewności co do sposobu sprawdzenia przekaźnika, należy skonsultować się z elektrykiem.
-
Sprawdź miernikiem czy jest przejscie po podaniu napiecia na styki przekaźnika.
Jak nie ma przejścia to przekaźnik jest wadliwy.
-
Jak przekaznik jest w przezroczystej obudowie to najszybciej sprawdzimy czy nic się nie upaliło.
Trzymaj też linka do lektury: https://wened.ru/pl/management/how-to-check-the-operation-of-the-car-relay-automotive-relays-how-the
-
W tym filmie masz elegancko pokazane ;)
-
Cześć, pos styki 3 i 5 podączamy miernik przestawiony na rezystancję, a pod 1 i 2 podlaczamy zasilanie. Jesli rezystancja się zmienia, jest ok.
Czytaj także:
Przekaźnik rozrusznika - jak sprawdzić?
Jak sprawdzić czy walnął rozrusznik czy tylko przekaźnik?
Jak sprawdzić przekaźnik samochodowy?
Jak sprawdzić czy przekaźnik samochodowy jest sprawny?
Jak podłączyć przekaźnik samochodowy?
Czy podłączając w przekaźniku samochodowym cewkę obojętne jest na k
Sterowanie oświetleniem w domu
Nowoczesny dom w znacznym stopniu różni się od tych z poprzedniego
Co zrobić, aby jedna lampa była obsługiwana przez dwa włą
Rozsądne planowanie aranżacji przestrzeni w domu poprzez zdalne ste
Poradnik - Jak sterować oświetleniem z dwóch niezależnych
Sterowanie oświetleniem z dwóch niezależnych miejsc to częsty probl
W tym poradniku wszystko jest ładnie opisane :)