Problem z napędem w autku dziecięcym
Cześć, mój syn ma auto ford ranger 4x4 dziecięcy. Przestał działać napęd na przód, ale tylko przy przełączeniu na panelu sterowania na "forward". Do tyłu jeździł. W momencie zamienienia kabli, żeby tył był przodem i odwrotnie auto jechało do przodu na ustawieniu "back". Nie mam dużego doświadczenia z takimi rzeczami, ale coś tam robiłem, więc zacząłem to rozbierać. W tym momencie, nie jedzie ani do przodu ani do tyłu na żadnym ustawieniu :) miernikiem sprawdzam obwody i niby działa. Nie potrafię zweryfikować czy płytka działa w poprawny sposób. Jakieś pomysły od czego powinienem zacząć?
Odpowiedzi (2)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
Przede wszystkim zacząłbym od poskładania auta do pozycji wyjściowej, abyśmy byli w punkcie wyjścia kiedy to chociaż jazda do tyłu działała.
Oraz pytanie pomocnicze - co rozumiesz poprzez sprawdzenie obwodów miernikiem? Sprawdzałeś nim ciągłość przewodów czy obecność napięcia w obwodzie silniczka?
Czytaj także:
Problem z napięciem w roletach
Cześć! Spotkałem się z trudną sytuacją: u klienta instalacja sterow
Problem z inwerterem
Witam kupiłem kontroler „Inverter solarny Orvaldi MKS5K Solar
Problem z płytą
Panowie i Panie, płyta indukcyjna BOSCH PWP631BB1E wyłącza się podc
Długotrwała obciążalność prądowa przewodów – jaki prąd w
Jednym z czynników decydujących o bezpieczeństwie instalacji jest o
Samochód elektryczny - za, a nawet przeciw.
Czy samochody elektryczne są tak ekonomiczne i ekologiczne jak poka
Ostrożnie z prądem - środki ochrony przeciwporażeniowej
Ochrona przed porażeniem prądem elektrycznym w domu jest kluczowym
Te autka elektryczne, które widziałem to układ elektroniczny, który przy nich występował to nie tylko zmiana polaryzacji dla silnika prądu stałego, ale to przede wszystkim regulator obrotów, coś w rodzaju delikatnego startu lub "soft startu" dla silnika prądu stałego. Dlatego z tego co mi wiadomo, czasami jak się zbyt mocno obciąży przy starcie takie autko, często pada ten układ, który zapobiega gwałtownemu przepływowi prądu z akumulatora do silnika. Raczej nie jest wskazane pomijanie tego układu dla dobra silnika jak i akumulatora. Po za tym, nie chcę straszyć, ale bez tego układu można w łatwy sposób doprowadzić do przegrzewania się akumulatora lub nawet doprowadzić do innej bardzo nie miłej sytuacji jak pożar. W instrukcjach takich autek z oficjalnego importu jest nawet napisane, że nie powinno się bez autoryzacji dokonywać przeróbek lub napraw, gdyż może to grozić pożarem. Jeżeli nie masz wystarczającego doświadczenia może warto poprosić o pomoc jakiegoś kolegę elektronika.