Napędy elektryczne; Elektronika
Przeczytano 77 razy

Problem z napędem w autku dziecięcym

Cześć, mój syn ma auto ford ranger 4x4 dziecięcy. Przestał działać napęd na przód, ale tylko przy przełączeniu na panelu sterowania na "forward". Do tyłu jeździł. W momencie zamienienia kabli, żeby tył był przodem i odwrotnie auto jechało do przodu na ustawieniu "back". Nie mam dużego doświadczenia z takimi rzeczami, ale coś tam robiłem, więc zacząłem to rozbierać. W tym momencie, nie jedzie ani do przodu ani do tyłu na żadnym ustawieniu :) miernikiem sprawdzam obwody i niby działa. Nie potrafię zweryfikować czy płytka działa w poprawny sposób. Jakieś pomysły od czego powinienem zacząć?

Odpowiedzi (2)

  • Sławomir Lesiak Ekspert Elektronik - telekomunikacja

    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 45 pytań
    • 1031 odpowiedzi
    • 99% pozytywnych ocen od użytkowników

    Te autka elektryczne, które widziałem to układ elektroniczny, który przy nich występował to nie tylko zmiana polaryzacji dla silnika prądu stałego, ale to przede wszystkim regulator obrotów, coś w rodzaju delikatnego startu lub "soft startu" dla silnika prądu stałego. Dlatego z tego co mi wiadomo, czasami jak się zbyt mocno obciąży przy starcie takie autko, często pada ten układ, który zapobiega gwałtownemu przepływowi prądu z akumulatora do silnika. Raczej nie jest wskazane pomijanie tego układu dla dobra silnika jak i akumulatora. Po za tym, nie chcę straszyć, ale bez tego układu można w łatwy sposób doprowadzić do przegrzewania się akumulatora  lub nawet doprowadzić do innej bardzo nie miłej sytuacji jak pożar. W instrukcjach takich autek z oficjalnego importu jest nawet napisane, że nie powinno się bez autoryzacji dokonywać przeróbek lub napraw, gdyż może to grozić pożarem. Jeżeli nie masz wystarczającego doświadczenia może warto poprosić o pomoc jakiegoś kolegę elektronika.


    • Ostatnia wizyta:
    • W serwisie od:
    • 5 pytań
    • 386 odpowiedzi
    • 95.9% pozytywnych ocen od użytkowników

    Przede wszystkim zacząłbym od poskładania auta do pozycji wyjściowej, abyśmy byli w punkcie wyjścia kiedy to chociaż jazda do tyłu działała.

    Oraz pytanie pomocnicze - co rozumiesz poprzez sprawdzenie obwodów miernikiem? Sprawdzałeś nim ciągłość przewodów czy obecność napięcia w obwodzie silniczka?

Czytaj także:

Problem z napięciem w roletach
Społeczność

Problem z napięciem w roletach

Cześć! Spotkałem się z trudną sytuacją: u klienta instalacja sterow

Więcej
Problem z inwerterem
Społeczność

Problem z inwerterem

Witam kupiłem kontroler „Inverter solarny Orvaldi MKS5K Solar

Więcej
Problem z płytą
Społeczność

Problem z płytą

Panowie i Panie, płyta indukcyjna BOSCH PWP631BB1E wyłącza się podc

Więcej
Długotrwała obciążalność prądowa przewodów – jaki prąd w jakim przekroju i z jakim zabezpieczeniem?
Blog

Długotrwała obciążalność prądowa przewodów – jaki prąd w

Jednym z czynników decydujących o bezpieczeństwie instalacji jest o

Więcej
Samochód elektryczny - za, a nawet przeciw.
Blog

Samochód elektryczny - za, a nawet przeciw.

Czy samochody elektryczne są tak ekonomiczne i ekologiczne jak poka

Więcej
Ostrożnie z prądem - środki ochrony przeciwporażeniowej
Blog

Ostrożnie z prądem - środki ochrony przeciwporażeniowej

Ochrona przed porażeniem prądem elektrycznym w domu jest kluczowym

Więcej