Problem z napędem w autku dziecięcym
Cześć, mój syn ma auto ford ranger 4x4 dziecięcy. Przestał działać napęd na przód, ale tylko przy przełączeniu na panelu sterowania na "forward". Do tyłu jeździł. W momencie zamienienia kabli, żeby tył był przodem i odwrotnie auto jechało do przodu na ustawieniu "back". Nie mam dużego doświadczenia z takimi rzeczami, ale coś tam robiłem, więc zacząłem to rozbierać. W tym momencie, nie jedzie ani do przodu ani do tyłu na żadnym ustawieniu :) miernikiem sprawdzam obwody i niby działa. Nie potrafię zweryfikować czy płytka działa w poprawny sposób. Jakieś pomysły od czego powinienem zacząć?
Odpowiedzi (2)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
Przede wszystkim zacząłbym od poskładania auta do pozycji wyjściowej, abyśmy byli w punkcie wyjścia kiedy to chociaż jazda do tyłu działała.
Oraz pytanie pomocnicze - co rozumiesz poprzez sprawdzenie obwodów miernikiem? Sprawdzałeś nim ciągłość przewodów czy obecność napięcia w obwodzie silniczka?
Czytaj także:
Problem z napięciem w roletach
Cześć! Spotkałem się z trudną sytuacją: u klienta instalacja sterow
Problem z inwerterem
Witam kupiłem kontroler „Inverter solarny Orvaldi MKS5K Solar
Problem z płytą
Panowie i Panie, płyta indukcyjna BOSCH PWP631BB1E wyłącza się podc
KNIPEX – reportaż z pobytu w firmie
W świecie narzędzi ręcznych, marka KNIPEX jest synonimem jakości i
Zestawy monitorów zużycia energii FOX – inteligentne zarz
Zestawy monitorów zużycia energii FOX to inteligentne rozwiązanie d
Student stworzył reaktor w sypialni z pomocą AI
Student zbudował reaktor fuzyjny w swojej sypialni, wykorzystując s
Te autka elektryczne, które widziałem to układ elektroniczny, który przy nich występował to nie tylko zmiana polaryzacji dla silnika prądu stałego, ale to przede wszystkim regulator obrotów, coś w rodzaju delikatnego startu lub "soft startu" dla silnika prądu stałego. Dlatego z tego co mi wiadomo, czasami jak się zbyt mocno obciąży przy starcie takie autko, często pada ten układ, który zapobiega gwałtownemu przepływowi prądu z akumulatora do silnika. Raczej nie jest wskazane pomijanie tego układu dla dobra silnika jak i akumulatora. Po za tym, nie chcę straszyć, ale bez tego układu można w łatwy sposób doprowadzić do przegrzewania się akumulatora lub nawet doprowadzić do innej bardzo nie miłej sytuacji jak pożar. W instrukcjach takich autek z oficjalnego importu jest nawet napisane, że nie powinno się bez autoryzacji dokonywać przeróbek lub napraw, gdyż może to grozić pożarem. Jeżeli nie masz wystarczającego doświadczenia może warto poprosić o pomoc jakiegoś kolegę elektronika.