Cześć! Chce podłączyć yeti3000X do paneli PV które mają być zamontowane na aucie (była furgonetka TVP ;) ) . Jakie panele zastosować by uzyskać najlepszy efekt?
Odpowiedzi (6)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
@Coś tam wiem ;): Dziękuję, ale dopytam:
a) jak te panele zamocować na stałe do dachu auta?
b) jak to się zachowa jak pojadę 140km/h ? Nie łodfurgnie?
-
@Piotr Instal: Jeśli poważnie zadajesz te dodatkowe pytania to znaczy, że nie powinieneś się za takie prace brać, lecz zapewnić budżet i zlecić to osobom które mają wiedze i doświadczenie w podobnych działaniach. Pamiętaj, że tu wchodzi w grę nie tylko Twoje bezpieczeństwo, bo jadąc stwarzasz zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego.
Z technicznego punktu widzenia masz dwie możliwości (jeśli panele mają być efektywnie wykorzystane) to uwzględnij że autem jeździsz i zatrzymujesz je pod różnym kątem w kierunku stron świata i o różnych porach dnia. Więc normalnym jest że panele jeżdżą na płasko (złożone) i wówczas opory powietrza są znikome a nawet lepiej zabudować je za jakąś owiewką. W razie potrzeby ładowania należy je rozłożyć i tu masz dwie możliwości:- ręcznie
- automatycznie
Przy rozkładaniu powinien być możliwy do łatwej zmiany kąt pod jakim panele są ustawiane oraz możliwość zmiany położenia w stosunku do ustawienia auta (np. na jakiejś obrotowej platformie). Może z tego wyjść fajny, ale kosztowny projekt. Do tego można dołożyć czujnik padania promieni słonecznych, siłowniki, czujnik wiatru i wówczas robisz pełną automatykę tak, że panele same się rozłożą gdy jest wystarczające nasłonecznienie, same ustawią się w najlepsze położenie i na zasadzie trackera PV będą podążać za "słońcem". Wówczas (trzeba to dobrze przemyśleć) można nawet wykonać automatykę która przy małych prędkościach rozłoży panele i odpowiednio je ustawi, a przy wzroście prędkości złoży je (oczywiście trzeba przewidzieć zabezpieczenia czasowe związane z chwilowym spadkiem i wzrostem prędkości) oraz upewnić się jak takie sprawy regulują przepisy dotyczące pojazdów poruszających się po drogach.
Tu masz poglądowo podobne, ale stacjonarne rozwiązanie.
-
tu masz jeszcze film do podobnego rozwiazania
-
-
-
Nie, no gratuluje pomysłu :-) Ale tak na serio. Może tam i ktoś coś proponować, ale całość nie traktuje chyba poważnie. Osobiście miał bym wiele wątpliwości tak po stronie bezpieczeństwa, mechanicznej jak i elektrycznej. Wszystkie profesjonalne instalacje solarne operujące na samochodach mogących przekraczać prędkość 90km na godzinę zazwyczaj sa rozwiązaniami bazującymi na panelach wtopionych, zlicowanych z powierzchniami. Sam nieraz zastanawiałem sie nad tym jakimi nieodpowiedzialnymi sa ludzie, którzy sami montują jakie anteny satelitarne na dachach swoich kamperów i nawet ich nie składają na czas podróży. No jest różnica zapłacić 7000-9000 za profesjonalne rozwiązanie z samonaprowadzaniem i składaniem sie do pojemnika a zapłacić 160-200 zł. Ale gdzie wyobraźnia i dbałość o bezpieczeństwo swoje jak i innych użytkowników. Widywałem przypadki, gdzie kampery wyposażone w takie "dodatki" jadą grubo po wyżej setki. Czasami widywałem jak trzepoczą sie kable. Wracając do rzeczy, to pomysł nie jest zły ale trzeba najpierw zdać sobie sprawę z różnych zmiennych i problemów, a wtedy okaże sie że trzeba innych budżetów.
-
Pierwsze o czym pomyślałem czytając wpis, że chcesz zamontować PV do furgonetki elektrycznej, aby ładowała się samoczynnie i byłem lekko zaskoczony pomysłem. Naszła mnie jednak taka myśl czy było by to naprawdę możliwe i jak wpłynęło by to na zasięg takiego auta w słoneczny dzień i czy miałoby to jakikolwiek sens i przynosiło wymierny zysk energetyczny.
Czytaj także:
Jak zamontować panel PV?
Wybierając panele fotowoltaiczne często kierujemy się deklaracjami
Zamiennik do montażu na płycie
Szukam zamiennika 1:1 do montażu na płycie - APC -----> BH500INE
Co polecicie do mycia paneli PV na dachach skośnych?
Mam dwie instalacje PV. Ta trudniejsza to 30 paneli w 3 rzędach a z
Projekt instalacji fotowoltaicznej – co powinien zawierać
Najważniejszą informacją zawartą w donbrze przygotowanym projekcie
Opłacalność inwestycji w instalację fotowoltaiczną. Czy d
Instalacje fotowoltaiczne z roku na rok cieszą się coraz większą po
Europejskie stowarzyszenie wzywa do zmian w recyklingu pa
Europejskie stowarzyszenie PV Cycle ostrzega przed problemami z rec
przeca wszytko masz ino trza czytac panel fotowoltaiczny o dużej mocy (18-22V, 300W) wiec dajesz takie dwa https://www.goalzero24.pl/product-pol-6503-Goal-Zero-Boulder-200-BriefCase-mobilny-wytrzymaly-i-skla jestes lzejszy o 7 kola i laczysz rownolegle i mosz 400w wiec i tok 3-6 godzin ladowania na fula a jok ni to szukaj paneli 18-22V DC i tyla