Tauron, jeden z największych dostawców energii w Polsce, uruchomił już 200 stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe punkty ładowania powstały w Nowym Sączu i Gliwicach, co wpisuje się w strategię firmy dotyczącą rozwoju infrastruktury dla elektromobilności.
Nowe stacje w kluczowych lokalizacjach
Dwie nowe stacje ładowania w Nowym Sączu, które znajdują się na miejskim parkingu przy al. Piłsudskiego, oferują możliwość jednoczesnego ładowania czterech pojazdów. Lokalizacja ta, sąsiadująca z węzłem komunikacyjnym łączącym drogi krajowe nr 87, 75 i 28, została wybrana z myślą o łatwym dostępie zarówno dla mieszkańców, jak i turystów odwiedzających ziemię sądecką. Podobna stacja powstała w Gliwicach, co dodatkowo zagęszcza sieć ładowarek w południowej Polsce.
Kluczowa rola współpracy z samorządami
Marcin Styrna, wiceprezes spółki Tauron Nowe Technologie, podkreśla znaczenie współpracy z lokalnymi samorządami w rozwoju sieci ładowarek. Coraz częściej to włodarze miast i gmin zgłaszają potrzebę budowy infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych na swoim terenie. Tauron analizuje atrakcyjność takich propozycji pod kątem biznesowym i dostępności odpowiedniej mocy energetycznej, co pozwala na efektywne uruchamianie nowych punktów ładowania w dogodnych lokalizacjach, takich jak centra handlowe, urzędy, miejsca rozrywki czy hotele.
Preferencje użytkowników – ładowarki AC
Statystyki Taurona pokazują, że kierowcy częściej wybierają ładowarki typu AC, mimo że są one wolniejsze niż urządzenia DC. Koszt ładowania na stacjach AC jest niższy, a wolniejsze ładowanie jest bardziej korzystne dla kondycji baterii pojazdu. Nowa stacja w Nowym Sączu wyposażona jest zarówno w szybkie ładowarki DC o mocy 50 kW, jak i wolniejsze słupki AC o mocy 22 kW.
Atrakcyjne ceny ładowania
Tauron zapewnia konkurencyjne ceny za usługę ładowania pojazdów elektrycznych. Za 1 kWh energii pobranej z ładowarki DC użytkownicy zapłacą 1,99 zł, podczas gdy na stacjach AC koszt wynosi 1,59 zł za 1 kWh. To jedne z najniższych cen na polskim rynku, co ma przyciągnąć więcej użytkowników do korzystania z infrastruktury Taurona.
Sieć Taurona na południu Polski
Obecnie Tauron dysponuje 200 stacjami ładowania zlokalizowanymi głównie w województwach dolnośląskim, opolskim, śląskim i małopolskim. Firma oferuje łącznie 369 punktów ładowania prądem AC oraz 66 stanowisk do szybkiego ładowania prądem DC, co czyni ją jednym z liderów w rozwoju infrastruktury dla elektromobilności w Polsce.
Tauron zapowiada dalszy rozwój swojej sieci ładowarek, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na infrastrukturę dla pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in. Celem firmy jest sprostanie oczekiwaniom użytkowników i wsparcie rozwoju czystego transportu w Polsce.
Odpowiedzi (4)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
@Lechu1985: ja mam szczerze nadzieję, że nie. Ciągle mam wiarę, że japończycy znajdą przełom w technologii wodorowej i umożliwią jej komercjalizację. Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić aby transport w całości był elektryczny.
-
-
Jakoś radości w otoczeniu nie widzę. Powodów jest wiele. Po pierwsze ogólne wady elektrycznych samochodów to jedno a po drugie, niedługo cena "tankowania" samochodu elektrycznego w stosunku do benzynowych bardzo się zbliża a wady nadal zostają, stopa zwrotu będzie coraz wolniejsza i nie zrekompensuje szybko większych nakładów na zakup auta elektrycznego. Pamiętać jeszcze musimy że stworzenie stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych o odpowiedniej mocy to sa niesamowicie wysokie koszty. Wystarczy spytać tych co budują takie stacje. Tauron zamiast zajmować się poprawą infrastruktury elektrycznej na swoim terenie to robi spektakularne wrzutki za nasze pieniądze a przecież są takie miejsca, gdzie infrastruktura ledwie żyje i pamięta czasy ... no nie powiem jakie ;-) To oczywiście moje zdanie.
-
@Sławomir Lesiak: A wystarczyłoby tylko wyobrazić sobie pewien kraj zawieszony na nieważkiej nici, poruszający się ruchem jednostajnym, gdzie pinokio niespiesznie i z klasą w błyskach fleszy podjeżdża izerą pod jedną z 2048 stacji... i ładuje prądem z jednej z 4 el. atomowych :)
-
Czytaj także:
Jak wyposażyć dom w stację ładowania pojazdów?
Czy instalacja elektryczna musi spełniać jakieś specjalne warunki,
Jak zabezpieczyć stację ładowania pojazdów elektrycznych?
Dzień dobry, Grupa Medium przygotowała nowy poradnik dotyczący ele
NEWS: Nyobolt EV - Rewolucja w ładowaniu pojazdów elektry
Superszybkie ładowanie baterii - nowe osiągnięcie Nyobolt EV Bryty
Samochód elektryczny - za, a nawet przeciw.
Czy samochody elektryczne są tak ekonomiczne i ekologiczne jak poka
Infrastruktura ładowania, a rozwój elektromobilności w Po
Rozwój infrastruktury ładowania jest kluczowym elementem wspierając
Nowoczesne gniazda ładowania pojazdów elektrycznych od Ha
Hager przedstawia innowacyjne gniazda ładowania pojazdów elektryczn
Sentyment producentów do samochodów elektrycznych słabnie. Wracają nawet projekty związane z poprawą sprawności silników spalinowych :). Toyota juz dawno nie rozwija samochodow elektrycznych. Ciekawy jestem czy technologia samochodów 100% elektryczny przetrwa próbę czasu.