Jak zabezpieczyć stację ładowania pojazdów elektrycznych?
Dzień dobry,
Grupa Medium przygotowała nowy poradnik dotyczący elektromobilności.
Poradnik jest za darmo do pobrania pod tym linkiem: LINK
Na stronie 14 jest artykuł zatytułowany "Zabezpieczenia stacji ładowania pojazdów elektrycznych"
Pytanie jest następujące: w jaki sposób dobieracie poniższe zabezpieczenia (jeśli je dobieracie):
- Wyłącznik główny i/lib nadprądowy
- Wyłącznik różnicowoprądowy
- Ogranicznik przepięć
W jaki sposób realizujecie zatrzymanie awaryjne urządzenia?
Odpowiedzi (4)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
@Pysiak: jest kilka czynników do wzięcia pod uwagę, na pewno nie wyczerpuję całości procesu doboru:
-jaka jest dostępna moc dla gospodarstwa? Nie może być tak, że ładowanie auta zabiera całą dostępną energię elektryczną dla gospodarstwa domowego
-czy brane jest pod uwagę zwiększenie mocy w przyłączu? Możemy wystąpić do ZE o zwiększenie mocy, to trwa i wiąże się z wyższymi comiesięcznymi opłatami
-parametry auta - pojemność baterii, prostownik przy ładowaniu AC? Im bateria bardziej pojemna tym przy mniejszej mocy dłuzej trwa naładowanie 0-80%. Warto odnotować iż przy ładowarce AC to jak szybko będziemy ładować zalezy od mocy prostownika w aucie. Przykładowo jeśli auto ma prostownik na 15kW, to stacja na 22kW nie wykorzysta całej dostępnej mocy. Przy ładowarce DC - od razu ładujemy baterię w aucie
-sposób eksploatacji auta? Jeśli codziennie wracamy do domu "na pusto", to potrzebujemy ładować codziennie całą baterię. Więc wtedypodręczna ładowarka o mocy ~3,7kW na pewno nie zda egzaminu
-
-
W projekcie do zabezpieczenia obwodu stacji ładowania projektant zaprojektował wyłącznik mRB6-16/3N/B/003-A 120652. Ten model nie jest już dostępny w cenniku, czym mogę go zastąpić ? https://www.eaton.com/pl/pl-pl/skuPage.120652.html
Druga sprawa, czy projektanci mają pełną świadomość dobierając takie zabezpieczenie? Powyższe zabezpieczenie posiada charakterystykę członu nadprądowego typu B a nie zabezpieczenie typ B. Stosowanie tej samej litery w oznaczeniu powoduje niezłe zamieszanie.
-
@Maciej: Dzień dobry,
najszybciej jest zawsze odwiedzieć www.eaton.pl
Podstrona z zamiennikami: https://www.eaton.com/pl/pl-pl/support/installer/products-replacements.html
Seria mRB6 została zastąpiona serią FRBm6, konkretny zamiennik: FRBM6-B16/3N/003-A nr 170988 ; karta katalogowa: FRBM6-B16/3N/003-A
A jeśli chodzi o Twój komentarz dotyczący poprawności to rozumiem, że symbol na schemacie jest niejednoznaczny - nie wiadomo czy B odnosi się do wył nadprądowego czy różnicowego?
Schemat powinien jednoznacznie definiować zabezpieczenie, jeśli tak nie jest to jest on moim zdaniem niepoprawny.
-
Czytaj także:
Jak wyposażyć dom w stację ładowania pojazdów?
Czy instalacja elektryczna musi spełniać jakieś specjalne warunki,
Jaką różnicówkę zastosować do stacji ładowania pojazdów
Witam, Jakiej charakterystyki zastosować wyłącznik różnicowo-prądow
[NEWS] Tauron uruchomił 200 stacji ładowania pojazdów ele
Tauron, jeden z największych dostawców energii w Polsce, uruchomił
Samochód elektryczny - za, a nawet przeciw.
Czy samochody elektryczne są tak ekonomiczne i ekologiczne jak poka
Infrastruktura ładowania, a rozwój elektromobilności w Po
Rozwój infrastruktury ładowania jest kluczowym elementem wspierając
Nowoczesne gniazda ładowania pojazdów elektrycznych od Ha
Hager przedstawia innowacyjne gniazda ładowania pojazdów elektryczn
Niestety z stacjami ładownia pojazdów nie miałem jeszcze do czynienia, jednak mam pytanie: O jakiej mocy można zamontować w domach stację ładowania? Aby ładowanie nie trwało wieczność.