4 odpowiedzi
Odpowiedzi (4)
-
Przy wyborze stacji ladowania tak naprawdę ogranicza cię moc przyłączeniowa złacza. Obecnie najczęsciej spotykanymi mocami przyłaczeniowymi w domkach sa moce 10 i 12kW. A niektóre ładowarki tak jak pisła Br3xPL wymagaja 11 i 22kW, w domach żadko się stosuje ładowarki o większej mocy. Warto więc przed zakupeł ładowarki zorientować się czy jest mozliwośc zwiększenia mocy przyłączeniowej, czasem ZE się nie zgadza na takie zwiększenie mocy ze względów na nie przystosowaną linie/trafo.
Sa znane przypadki gdzie po montazu duzych stacji ładowania ok 150kW i wiekszych, po rozpoczęciu ładowania przez pojazdy siadało napięcie dość znacznie miejscowosci sąsiadującej ze stacją.
Stacja ładowania potrafi fajnie współgrać z instalacja PV -
Domowe stacje ładowania mogą być zasilane prądem jednofazowym o mocy od 3,6 do 7,4 kW lub trójfazowym o mocy od 11 do 22 kW. Wybierając domową stację należy pamiętać, że prostowniki oraz układy sterujące wbudowane w samochody elektryczne mają ograniczenia mocy ładowania prądem przemiennym. Najczęściej spotykane moce pokładowych prostowników w samochodach elektrycznych i hybrydach typu plug-in to 3,6 kW (jednofazowy na prąd o natężeniu 16 A), 7,4 kW (jednofazowy na prąd o natężeniu 32 A) i 11 kW (trójfazowy na prąd o natężeniu 16 A). Występują również warianty pośrednie np. 6,6 kW.
Wybierając stację ładowania należy porównać jej parametry z możliwościami posiadanego pojazdu. Najpopularniejsze moce stacji ładowania są dopasowane do prostowników wbudowanych w auta i wynoszą:
3,7 kW, zasilanie prądem jednofazowym 230 V o natężeniu 16 A
7,4 kW, zasilanie prądem jednofazowym 230 V o natężeniu 32 A
11 kW, zasilanie prądem trójfazowym 400 V (siła) o natężeniu 16 A
22 kW, zasilanie prądem trójfazowym 400 V (siła) o natężeniu 32 A
-
Witam,
sa stacje do ładowania jednego i wielu pojazdów jednocześnie. W zależności od producenta różnic się będą wyglądem, efektywnością i cena. Jeśli masz już dom wykończony i zamieszkany, to zamontuj stacje w garażu, pod wiata, a jeśli nie ma tych rzeczy to na słupie bądź elewacji w takim miejscu żeby jak najmniej inwazyjnie dostać się do rozdzielnicy.
-
Z podobnym dylematem miał do czynienia jeden z znanych youtuberów motoryzacyjnych może jego reportaż trochę Ci pomoże :)