Czy instalacja elektryczna musi spełniać jakieś specjalne warunki, aby podłączyć domową stację ładowania pojazdów?
Czym się kierować przy wyborze domowej stacji ładowania samochodów?
Czy są domowe stacje ładowania pojazdów, umożliwiające ładowanie dwóch pojazdów jednocześnie?
 

  • Inela 0 pkt

    Ciekawy temat, sam jestem Ciekaw odpowiedzi.

  • ajotnet 171 pkt

    7,4 kW na jednej fazie to nikt nie dostanie....

  • Katol 54 pkt

    Oczywiście, że instalacja musi spełniać wymagania. Trzeba wiedzieć jakie zapotrzebowanie na moc ma dana ładowarka i czy nasza instalacja ma odpowiednie przyłącze. Są większe i mniejsze ładowarki od 3kW do zdaje się 25kW tak więc wachlasz jest szeroki i pewnie się ciągle poszerza. 

    Generalnie ładowarka powinna mieć swój indywidualny obwód, na indywidualnym zabezpieczeniu.

    Najelepiej by producent samochodu wyznaczył jakich ładoarek można urzywać by nie narażać akumulatorów na jakieś uszkodzenia, po czym listę takich ładoarek omówić z elektrykiem który oceni czy instalacja spełnia wymagania i ewentualnie ją pod to przygotuje. 

  • gelotek 0 pkt

    Przy wyborze stacji ladowania tak naprawdę ogranicza cię moc przyłączeniowa złacza. Obecnie najczęsciej spotykanymi mocami przyłaczeniowymi w domkach sa moce 10 i 12kW. A niektóre ładowarki tak jak pisła Br3xPL wymagaja 11 i 22kW, w domach żadko się stosuje ładowarki o większej mocy. Warto więc przed zakupeł ładowarki zorientować się czy jest mozliwośc zwiększenia mocy przyłączeniowej, czasem ZE się nie zgadza na takie zwiększenie mocy ze względów na nie przystosowaną linie/trafo.
    Sa znane przypadki gdzie po montazu duzych stacji ładowania ok 150kW i wiekszych, po rozpoczęciu ładowania przez pojazdy siadało napięcie dość znacznie miejscowosci sąsiadującej ze stacją.
    Stacja ładowania potrafi fajnie współgrać z instalacja PV

  • Br3xPL 205 pkt

    Domowe stacje ładowania mogą być zasilane prądem jednofazowym o mocy od 3,6 do 7,4 kW lub trójfazowym o mocy od 11 do 22 kW. Wybierając domową stację należy pamiętać, że prostowniki oraz układy sterujące wbudowane w samochody elektryczne mają ograniczenia mocy ładowania prądem przemiennym. Najczęściej spotykane moce pokładowych prostowników w samochodach elektrycznych i hybrydach typu plug-in to 3,6 kW (jednofazowy na prąd o natężeniu 16 A), 7,4 kW (jednofazowy na prąd o natężeniu 32 A) i 11 kW (trójfazowy na prąd o natężeniu 16 A). Występują również warianty pośrednie np. 6,6 kW. 

    Wybierając stację ładowania należy porównać jej parametry z możliwościami posiadanego pojazdu. Najpopularniejsze moce stacji ładowania są dopasowane do prostowników wbudowanych w auta i wynoszą:

    3,7 kW, zasilanie prądem jednofazowym 230 V o natężeniu 16 A

    7,4 kW, zasilanie prądem jednofazowym 230 V o natężeniu 32 A

    11 kW, zasilanie prądem trójfazowym 400 V (siła) o natężeniu 16 A

    22 kW, zasilanie prądem trójfazowym 400 V (siła) o natężeniu 32 A

     

  • MateuszMDB 0 pkt

    Witam, 

    sa stacje do ładowania jednego i wielu pojazdów jednocześnie. W zależności od producenta różnic się będą wyglądem, efektywnością i cena. Jeśli masz już dom wykończony i zamieszkany, to zamontuj stacje w garażu, pod wiata, a jeśli nie ma tych rzeczy to na słupie bądź elewacji w takim miejscu żeby jak najmniej inwazyjnie dostać się do rozdzielnicy.

  • Wolf 0 pkt

    Z podobnym dylematem miał do czynienia jeden z znanych youtuberów motoryzacyjnych może jego reportaż trochę Ci pomoże :)