Jak najlepiej odpalać auto na kablach kiedy padnie akumulator? W jakiej kolejności najlepiej podpinać kable, na co zwracać największą uwagę, najprościej mówiąc - jak zrobić to najlepiej i maksymalnie zwiększyć szanse na zapłon?
Odpowiedzi (13)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
Dodatkowo warto kontrolować "zdrowie" naszego akumulatora. Producenci wyposażają swe pojazdy w skomplikowane układy elektroniczne, które są bardzo wrażliwe na akumulatory w złym stanie technicznym.
-
@ELKO-BIS Systemy Odgromowe: Czy coś więcej poza sprawdzaniem napięcia miernikiem mogę samemu w domu zrobić?
-
@wszystkodobrze: co jakiś czas warto wypiąć akumulator i go podładować. Dodatkowo warto podczas wizyty w serwisie poprosić o sprawdzenie ładowania alternatora. Czasem zawodzi regulator napięcia.
-
-
-
Do tego co zostało już powiedziane dodam, że dobrze żeby biorca wyłączył światła, ogrzewanie i całą zbędną elektronikę na czas rozruchu
-
1. Wyłącz w aucie biorcy wszystkie zbędne odbiorniki prądu (radio, światła, nawiew itp.)
2. Podłącz plusy ze sobą w obu autach
3. Podłącz minus w aucie dawcy a następnie w aucie biorcy, pamiętaj że minus w aucie znajduje się na praktycznie wszystkich metalowych elementach więc jeśli masz słaby dostęp do elektrody ujemnej akumulatora można go podpiąć np do bloku silnika.
4. Auto dawcy potrzymaj na lekkich obrotach, tak aby skumulować energię nie tylko w aucie dawcy ale też naładować lekko akumulator biorcy.
5. Spróbuj odpalić auto biorcy, jednocześnie auto dawcy powinno być na jeszcze większych obrotach.
6. Po odpaleniu jak najszybciej odłącz kable.
P.S. warto upewnić się, że używasz dobrych kabli ponieważ te tanie chińskie często się przepalają przy próbie odpalenia
-
Kable najlepiej podłączać jeden po drugim, najpierw minus do minusa, później plus do plusa, ponieważ jeśli przyłączymy oba kable do pierwszego akumulatora jest możliwość że gdzieś przez przypadek możemy je zewrzeć. Inną opcją, jedynie w sytuacjach ekstremalnych może być odaplenia na pycha, jednak nieumiejętnie przeprowadzone może zaszkodzić auto dlatego się to stosuje jednie w nagłych przypadkach ;)
-
@Pawel02: pych w sumie prosta sprawa. Co może pójść nie tak? Oczywiście zakładam że samochód z manualną skrzynią
-
@wszystkodobrze:Tylko z manualną, nigdy nie słyszałem żeby była możliwość odpalenia samochodu z automatem w ten sposób.
Jeśli nie przesadzimy z prędkością to raczej nic nie powinno się stać. Zalecam delikatne puszczanie sprzęgła, coś jak przy ruszaniu, aby silnik nie doznał dużych przeciążeń z powodu nagłego przyśpieszenia od 0 do np 2k obrotów.
-
-
-
Moje doświadczenia w tej sprawie są następujące. Najpierw łączę plusy akumulatorów a w następnej kolejności dopiero minusy. Tak postępuję od zawsze. Unikam przez to przypadkowego zwarcia któregokolwiek akumulatora z masą. Jeżeli ma się osiągnąć dobry efekt, to podczas rozruchu silnika w samochodzie gdzie jest sprawny akumulator powinno się znacznie zwiększyć obroty silnika. Przez ten zabieg alternator ma możliwość wygenerowania wyższego napięcia.
Innym fajnym sposobem jest jednak zaopatrzenie się w urządzenie rozruchowe. Pary razy miałem okazje widzieć działanie takiego niezbyt dużego urządzenia, wielkości dużego power banku. Jeżeli przyczyna niemożności odpalenia auta był słaby akumulator to takie urządzenie poradzi sobie bez problemu. Ma z reguły akceptowalną cenę i najczęściej jeszcze można wykorzystać do innych zastosowań jako awaryjne źródło zasilania czy tez ładowania innych urządzeń.
-
Łatwiej będzie ci obejrzeć filmik niż czytać krok po kroku, więc zamieszczam poradnik zrobiony przez firmę Bosch
-
Aby było bezpiecznie należy najpierw podłączyć kable do plusa i minusa "dawcy" (w tej kolejności), a następnie podpiąć je do akumulatora biorcy. Zminimalizuje to ryzyko zwarcia akumulatorów.
-
Tutaj podsyłam filmik, w którym wszystko jest fajnie wytłumaczone i pokazane. Jak prawidłowo używać Kable Rozruchowe - sposób na rozładowany akumulator.
Czytaj także:
Kiedy akumulator jest naładowany?
Kiedy akumulator jest naładowany?
Jak zabezpieczyć akumulator?
Czasami sobie pływam, i mam dylemat. W jaki sposób na łodzi lu
Nowy akumulator do aut elektrycznych
Słyszeliście o nowym akumulatorze do samochodów elektrycznych? Pono
Kamper pod napięciem. Instalacja elektryczna w kamperze.
Budowa własnego kampera może dać tyle samo frajdy co późniejsze wyj
Samochód elektryczny - za, a nawet przeciw.
Czy samochody elektryczne są tak ekonomiczne i ekologiczne jak poka
Rewolucja w magazynowaniu energii?
Nowy akumulator solny oferuje tańszą i bardziej ekologiczną alterna
Odpalając auto na kablach, najlepiej postępować według następujących kroków:
1. Upewnij się, że oba auta są wyłączone.
2. Podłącz czerwony kabel do dodatniego bieguna akumulatora w aucie z wyczerpanym akumulatorem, a drugi koniec czerwonego kabla do dodatniego bieguna akumulatora w aucie pomocniczym.
3. Następnie podłącz czarny kabel do ujemnego bieguna akumulatora w aucie pomocniczym, a drugi koniec czarnego kabla do metalowej części silnika (nie do ujemnego bieguna akumulatora) w aucie z wyczerpanym akumulatorem. Wybierz metalową część, która jest jak najdalej od akumulatora i nie znajduje się w pobliżu płynów eksploatacyjnych.
4. Upewnij się, że kable nie są splątane ani nie mają kontaktu z elementami ruchomymi silnika.
5. Po podłączeniu kabli, uruchom silnik w aucie pomocniczym i pozostaw go na chwilę, aby akumulator naładował się nieco.
6. Następnie spróbuj uruchomić silnik w aucie z wyczerpanym akumulatorem.
7. Po uruchomieniu pojazdu z wyczerpanym akumulatorem, usuń kable w odwrotnej kolejności: najpierw czarny z ujemnego bieguna, potem czarny z metalu, czerwony z dodatniego bieguna, a na końcu czerwony z dodatniego bieguna w aucie pomocniczym.
Pamiętaj, żeby zachować ostrożność i nie dopuścić do zwarcia kabli.