Witam,mam taki problem, ponieważ firma która zamontowała mi nową bramę dwuskrzydłową,zamontowała automat,który kupiłem w markecie firmy nice. Wszystko było ok, aż do teraz. Jak jechałem rano do pracy otwarłem bramę i gdy na noc chciałem ją zamknąć to automat nie chce jej zamknąć. Poprawiłem ręcznie do wyczuwalnego oporu skrzydła bramy ponieważ był silny wiatr i automat popuszczał skrzydła w sensie są bardziej rozszerzone od ustawionego oporu. Dlatego więc ręcznie poprawiłem je do poziomu który ustawił pan gdy zamontował bramę. I teraz po załączeniu sterowania na pilocie czuć na bramie wibrację i słychać, że siłownik pracuję i potem to ustaje tak chodźby do wolniejszych obrotów a brama ani drgnie. Nigdy nie miałem takiej sytuacji ale zawsze gdy były podobne sytuacje że był silny wiatr i tak się działo to zawsze jak robiłem z bramą tak jak wyżej opisałem to zawsze działało i brama się zamykała. Proszę o pomoc tym bardziej, że nie miałem jeszcze do czynienia z automatem do bram dwuskrzydłowych
Odpowiedzi (3)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
Spotkałem się już kilka razy z podobna sytuacją, z tym że za każdym razem były to inne powody i dotyczyły różnych producentów.
Po pierwsze nic nie robimy ręcznie bez odblokowania mechanizmu przez rygiel. Najczęściej to jakiś klucz który daje możliwość odblokowania mechanizmu bramy od siłowników. Pierwszym i najczęstszym powodem niedomykania się skrzydeł lub jednego z nich o są kondensatory rozruchowe. Najczęściej są to dwie sztuki o wartości kilku uF. Trzeba pamiętać przy wymianie aby została zachowana ta sama wartość. Innym powodem dość często spotykanym to wadliwa praca siłownika lub nawet mechaniczne uszkodzenie mechanizmu siłownika. Producenci często stosują plastykowe zębatki, dlatego tak ważne jest by nic nie robić na siłę przy bramie. Ci lepsi maja zębatki metalowe, ale one tak samo sa podatne na przetarcia i uszkodzenia mechaniczne. Czasami rozebranie siłownika i przesmarowanie przynosi efekt, ale wcześniej czy później należy się liczyć z wymianą siłownika lub mechanizmu zamykania skrzydła. Zanim jednak będziemy zmieniać siłownik lub mechanizm sprawdźmy go bez obciążenia skrzydłem bramy i pomierzmy prąd jaki pobiera bez obciążenia i z obciążeniem. Zdarzało się że siłowniki lub mechanizmy były nie właściwie dobrane do wagi i oporu skrzydła. Dobrze jest pamiętać o systematycznym przeglądzie i smarowaniu zawiasów skrzydeł. Rzadko spotykana sytuacją jest utrata ciągłości transmisji między czujkami, wadliwa ich praca. Może to wpływać przy niektórych sterownikach na pracę całego systemu. Jednym z ostatnich powodów to problemy z płytą sterującą, ale to juz trzeba było by sprawdzić na konkretnym modelu z dokładną instrukcją. Czasami trzeba dokonać resetu do ustawień fabrycznych i niestety na nowo zaprogramować. Ale to ostateczność. W pierwszej kolejności sprawdza się to o czym pisałem na samym początku.
-
Myślę, że firma @Zamel mogła by pomóc i odpowiedzieć na pytania ;)
Czytaj także:
jaki peszel do bramy
Jaki peszel dać pod kostkę do bramy?
Brama przesuwna
Szukam bramy przesuwnej, mozecie cos polecic. Jakies rady na co zwr
łącznik do bram
Dzień dobry,Szukam włącznika ciągnionego do bram przemysłowych. W c
Jaka wiertarka do betonu i nie tylko, czyli jak się nie z
Przy wierceniu w betonie lub żelbecie potrzebujesz urządzenia o wys
Sterowanie oświetleniem w domu
Nowoczesny dom w znacznym stopniu różni się od tych z poprzedniego
F&F został pierwszym partnerem serwisu „Łączy nas napięci
Miło nam poinformować, że pierwszym partnerem naszej platformy zost
Opisana sytuacja wskazuje na problemy z ustawieniami automatu bramowego. @Zamel jest producentem sterowników do napędów ale nie produkuje samych napędów. Nasze rozwiązania stosuje się do istniejącej automatyki, w którą są wyposażone napędy i siłowniki bramowe, często równolegle z rozwiązaniami producenta. Opisana sytuacja wskazuje na problemy z napędem i sugerujemy kontakt z autoryzowanym serwisem. Jeśli przyczyną opisanych kłopotów jest zazwyczaj wiatr, być może należy zwiększyć siłę otwierania w siłownikach (często ten parametr można regulować) lub może się też okazać, że zastosowany napęd ma niewystarczające parametry (jest za słaby) do bramy, w której został zamontowany.
..