Szanowni Państwo
Mam silnik 3-fazowy zainstalowany w podnośniku samochodowym: 380V 3kV (załączniki)
Musze wymienić styczniki sterujące tym silnikiem. Obecnie używane sa tam 2 styczniki sterowane transformatorem 24V.
Chcialbym je zastapic jednym stycznikiem + przelacznik krzywkowy.
Bardzo proszę o porade jaki stycznik wybrać.
Z poważaniem
Maciej Wiesner
Odpowiedzi (10)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
@Szymon028: A czy opis 220/380 nie mówi nam że pracujemy w gwieździe. Dla trójkąta nie powinno być przypadkiem 400/690?
-
@Pawel02: Tak ,racja czyli silnik pracuje tylko w gwieździe.
-
@Szymon028: Czy w takim przypadku jesteśmy w stanie dobrać produkty o które prosi autor?
-
@Pawel02: Tak, te które podlinkowałem nadal się nadają, i tak z uwzględnieniem większego prądu znamionowego dla przełączników i styczników.
-
@Szymon028:Dzięki, chciałem się upewnoć dla własnej ciekawości
-
-
-
Podstawowe pytanie - dlaczego chcesz tak zrobić ? Sterowanie w każdej maszynie z napędem elektr. został zaprojektowane z uwzględnieniem bezpieczeństwa, a Ty chcesz to teraz zmienić.
-
No przecież @Szymon028 ma to w małym palcu i zapewne coś doradzi 😀👍
-
@artel electric: Tak tak pamiętam o tych transformatorach. Już kompletuje materiały dla Ciebie
-
@Szymon028: Noo w końcu :)
-
-
Czytaj także:
Regulator obrotów lub falownik do silnika 3-fazowego
Poszukuję regulatora lub falownika do silnika 3-fazowego 1,1kw. W z
Jak zmniejszyć obroty silnika 3-fazowego?
Posiadam silnik trójfazowy indukcyjny 5,5 kw typu sg 132s2a, jest p
Przerobienie wtyku 3 fazowego?
Muszę przenieść wtyk 3 fazowy o 50 cm wyżej i muszę skrócić przewód
Styczniki silnikowe - jakie są ich możliwości?
Styczniki: wymiary, rodzaje, możliwości montażu. Sprawdź porady eks
Jakich błędów unikać dobierając sterowanie do silnika?
Jaki stycznik dobrać do silnika? A jaki do ogrzewania? Pomożemy Ci
Hamowanie silników elektrycznych
Rozruch, praca, hamowanie, to najważniejsze etapy pracy silnika. Do
Dzięki @artel electric za wywołanie ;)
Odnośnie sterowania silnikiem to masz tu silnik gwiazda trójkąt. Mając dwa styczniki jeden odpowiada za pracę w dół drugi w górę widać że wykorzystane są tylko styki NC czyli jest blokada stycznikowa żeby nie załączyć obu kierunków na raz. Nie wiemy w jakim układzie pracuje silnik gwiazda czy trójkąt.
Podaj jeszcze ilość przycisków sterujących żeby można było dobrać odpowiedni układ sterowania.
Jeśli masz tylko Góra - Dół - Stop. To zostaje przerobienie tego na stycznik główny i sterowanie kierunkiem obrotów za pomocą krzywki. Będzie to działało tak: Zielonym przyciskiem załączasz stycznik który podaje napięcie na krzywkę - krzywka wybiera kierunek obrotów i wymagane jest ręczne zatrzymanie (przekręcenie krzywki na 0 ) podnoszenia/opuszczania. W takim układzie nie ma żadnego zabezpieczenia przed zbytnim podniesieniem samochodu a tym samym przeciążaniem silnika. Dlatego trzeba by dołożyć wyłącznik silnikowy.
Proponuje więc taki stycznik żeby nie zmieniać już samego układu sterowania, chociaż te 24V to nie dokończa rozumiem dlaczego tam są - nie ma takiej potrzeby.
Do tego przełącznik lewo prawo
I zabezpieczenie przed przegrzaniem ten o ile pracuje w gwieździe.