Średnio raz w tygodniu muszę wymienić żarówkę w VW Passat. Cały czas się przepalają - zazwyczaj drogowe lub stopy
Dodatkowo auto kopie prądem kiedy dotykam drzwi po dłuższej jeździe.
Gdzie szukać przyczyny?
Odpowiedzi (4)
- Sortuj według
- Ostatnio dodane
- Najwyżej ocenione
- Sortuj od najstarszych
-
-
Jeśli napięcie będzie poza zakresem to w czym szukać przyczyny? Samo aku, czy prędzej alternator?
Znajomy powiedział mi, że to może być przebicie na masę. Czy to jest możliwe? Jeśli tak, to w jaki sposób to sprawdzić / wykluczyć?
Patrzyłem na oprawki i wyglądały w porządku. Ale jeśli nic innego nie pomoże to spróbuję je wymienić.
Zazwyczaj kupowałem po prostu te żarówki, które były dostępne na stacji. (nie były tanie) A co myślisz o tych żarówkach? Cena niska, ale jak by nie było jest to Bosch.
https://allegro.pl/oferta/zarowka-h7-bosch-1-987-302-777-1-sztuka-17501585701
-
@WiktorSiem9:Alternator niekoniecznie, wtedy bardziej prawdopodobne jest, że poszedł układ stabilizacji napięcia. Dużo elektroniki, diody Zenera, to może po jakimś czasie paść. Ale no na razie to gdybanie, bo musisz sprawdzić faktyczne napięcie jakie masz.
Co do przebicia, to objawiałoby się to spalonym bezpiecznikiem w obwodzie, w którym do przebicia doszło.
Dlatego najpierw sprawdź napięcie - najbardziej prawdopodobna przyczyna.
-
@Maras324: Sprawdziłem napięcie na aku i jest w normie.
-
-
Czytaj także:
Żarówka w samochodzie
Skoro zarowka samochodowa np h7 12v 55w swieci rownie dobrze jak je
Przepalają się panele LED przez fotowoltaikę.
Mam fotowoltaikę i podejrzewam, że przez skoki napięcia w sieci cią
Trzonek żarówki
Czy żarówka ze zdjęcia ma taki sam trzonek jak Żarówka samochodowa
Jakie są najlepsze sposoby oszczędzania energii elektrycz
Oszczędzanie energii elektrycznej nie tylko pomaga chronić środowis
Lumen, lux, kandela. O czym one mówią i na co zwrócić uwa
Artykuł dotyczy trzech kluczowych jednostek pomiaru w oświetleniu:
Gdzie wyrzucić żarówki?
Czy wiesz, gdzie wyrzucić zużyte żarówki, by nie szkodzić środowisk

Przede wszystkim sprawdź napięcie ładowania akumulatora w całym zakresie obrotów silnika. Napięcie mierzone na akumulatorze przy uruchomionym silniku powinno mieścić się w zakresie od 13,5 do 14,5V. Jeżeli napięcie nie mieści się w tym zakresie lub momentami wykracza poza ten zakres, np. przy zmianie obrotów silnika, może to prowadzić do nieprawidłowej pracy podzespołów elektrycznych, między innymi częstego przepalania żarówek.
Kolejnym powodem przepalania żarówek (szczególnie w starszych samochodach) mogą być oprawki żarówek które nie zapewniają odpowiedniego kontaktu styków co powoduje przepływ wyższego prądu. Styki doprowadzające napięcie do żarówki należy oczyścić z nalotów i korozji i jeżeli tego wymagają, podoginać tak aby styk z żarówką był pewny.
I na koniec jeszcze uwaga: tanie żarówki są bardzo niskiej jakości i często przepalają się bez powodu.